آرشیو دوشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۴۱۷۴
صفحه اول
۱
نقد و نظر

توافق سخت

حسن بهشتی پور

انباشتی از دوازده سال توطئه و پرونده سازی هسته ای علیه ایران، از بیش از50 گزارش دو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تا 12 قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران و 6 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد تحت فصل هفتم منشور ملل متحد، با برجام دود شدند و به هوا رفتند. رسیدن به چنین دستاوردی ساده نیست، اما بر باد دادن آن بسیار ساده است. به گمان من آنچه مقام معظم رهبری در مورد تامین منافع ایران از طریق برجام فرمودند، نشان دهنده این است که امروز ضرورتی برای ترک برجام وجود ندارد. در طول سال های 2003 تا 2015، برگ به برگ و خط به خط گزارش های محمد البرادعی و یوکیو آمانو مدیران کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، علیه ایران بود. 12 قطعنامه شورای حکام، متونی حقوقی بودند که به سادگی زمینه صدور قطعنامه های ناحق و ناروای شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران را تامین می کردند.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.