آرشیو چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۳۴۴۸
استارتاپ
۱۰
معرفی کتاب

بهترین قصه گو برنده است

در حوزه استارتاپ ها، برخلاف چند سال پیش که هیچ کتابی در دسترس علاقه مندان نبود، این روزها با مجموعه ای از کتاب های واقعا خوب و کاربردی، نه فقط کتاب های ترجمه شده که حتی کتاب های تالیفی روبه رو هستیم. با این حال کتاب های ترجمه شده در حوزه استارتاپ ها، در مقایسه با بسیاری از حوزه های دیگر از این مزیت برخوردار است که اغلب توسط افرادی که در دل اکوسیستم استارتاپی حضور دارند ترجمه شده اند و به همین دلیل، شاهد ترجمه های قابل قبولی از این منظر هستیم. در سری «باید خواندهای استارتاپی» به معرفی 10 کتاب استارتاپی خواهیم پرداخت که هر فعال استارتاپی باید آنها را خوانده باشد.

باید خواند استارتاپی 4: بهترین قصه گو برنده است

قصه فقط به کار خواباندن بچه ها نمی آید. قدرت قصه در دنیای بزرگ ترها باورنکردنی است. با داستان می شود درباره مشکلات جهان حرف زد. برای آنها راه حل یافت و دنیا را جای بهتری کرد. قصه ها در رونق کسب وکار تاثیر شگرفی دارند. آنهایی که هر روز همراه غذایشان قصه به محل کار می برند، ردی بر جای می گذارند که فراموش نمی شود. قصه گویان ارتباطشان با مشتری، همکار، رئیس و ارباب رجوع را هموار می کنند و به سطح تازه ای از آورده های مالی و شغلی می رسند. قصه، اطلاعات خام را شخصی می کند، اعتماد می آورد و کاری می کند که دیگران به آنچه عرضه می کنید یا به آنها می فروشید، اطمینان کنند. کتاب «بهترین قصه گو برنده است» شما را با شگردهای موثر قصه گویی در کسب وکار آشنا می کند. این کتاب به شما نشان می دهد چطور با سرمایه گذاری روی داستان سود کنید، چطور با قصه، در هر موقعیتی به همکاری و تعاملتان با دیگران بیفزایید و از درگیری ها دور بمانید.

متن بالا «قصه ای» است نوشته شده بر پشت کتاب «بهترین قصه گو برنده است». اهمیت Business Story Telling یا آنچه در فارسی ترجمه شده یعنی «داستان سرایی در کسب وکار» در سال های اخیر با انتشار کتاب های فوق العاده در این حوزه که بر پایه مطالعات نظری، آزمایشات تجربی و بررسی نتایج حاصل شده استوار است، بیش از پیش در کسب وکارها و به خصوص در کسب وکارهای آنلاین و به شکل مشخص در استارتاپ ها مورد توجه قرار گرفته است. استارتاپی که داستان خوبی روایت نمی کند، در مسیر موفقیت باید از پیچ های دشوارتری عبور کند. بخش مهمی از موفقیت های استارتاپ های بزرگی که می شناسیم، بر پایه «قصه»هایی که برایمان تعریف کرده اند استوار شده است. از «افسانه» خریدن دوربین دیجیتالی که نتیجه اش را می دانید تا «داستان زعفران کاران»ی که می شناسیم.

یکی از موضوعات مهم در بازاریابی دیجیتال، حوزه «بازاریابی محتوایی» و یکی از مهم ترین مباحث بازاریابی محتوایی، داستان سرایی در کسب وکار است. چند کتاب خوب به زبان فارسی در بازار وجود دارد که به راحتی می توان ادعا کرد از لحاظ موضوع، ترجمه، ویراستاری و سایر موضوعات مورد توجه در یک کتاب، کتاب «بهترین قصه گو برنده است» نشر اطراف، انتخاب مناسبی برای معرفی در این بخش از سری معرفی کتاب های استارتاپی است. برای بسیاری از سایت ها، محتوای سایت، به دوره پیش و پس از خواندن و اجرای مطالب این کتاب قابل تقسیم است.