آرشیو سه‌شنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۴۶۷۹
فرهنگ و هنر
۲۱

برگزیدگان آکادمی «سینماسینما» معرفی شدند

چهره موثر سینما به انتخاب خبرنگاران

مراسم دومین دوره اهدای جوایز آکادمی سینماسینما با اهدای تندیس «مهرگیاه» به برگزیدگان بخش های مختلف برگزار و نرگس آبیار به عنوان چهره موثر سال 97 سینمای ایران انتخاب شد. کیوان کثیریان دبیر این رویداد سینمایی گفت: امسال 207 روزنامه نگار به طور آزاد به هر چهره سینمایی که احساس کردند در سینمای ایران موثر است، رای دادند. در این مراسم آیین پاسداشت یک عمر عشق به سینما برای واروژ کریم مسیحی برگزار شد.

در این بخش ابراهیم حقیقی ضمن بیان خاطراتی از سریال «سر بداران» گفت: واروژ بیش از فیلم هایی که ساخته، سناریوهایی دارد که در کشور باقی مانده است. واروژ امسال هم نتوانست فیلم بسازد. امیدوارم دوستان تلاش کنند که او بازهم فیلم بسازد.  در ادامه واروژ کریم مسیحی اظهار کرد: من در این سینما می مانم. سینما برای ما مثل چوبی است که بندبازی روی طناب قرار دارد و نمی شود آن را از بندباز گرفت، امیدوارم بتوانم سال آینده فیلم بسازم. در این مراسم زهرا داوودنژاد برای بازی در فیلم «شماره 17 سهیلا» جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت و تندیس «مهرگیاه» بهترین بازیگر مرد به نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» رسید. محمدزاده گفت: باور کنید وقتی جایزه می گیرم تلاشم بیشتر می شود و وقتی نمی گیرم به خودم می گویم تلاشت را بیشتر کن. این پنجمین جایزه برای این فیلم است.

من پسر این سینما هستم و شما سینماگران همیشه حواستان به من بوده است. همچنین تندیس بهترین فیلم به هومن سیدی برای «مغزهای کوچک زنگ زده» اهدا شد و سیدی خطاب به کیانوش عیاری گفت: شاید ندانید اما تاثیر بسیاری بر نگاه من به سینما داشته اید. مفتخرم که نام شما بر این جایزه است. در این مراسم جایزه بهترین فیلمنامه هم به محسن امیریوسفی به خاطر فیلم «آشغال های دوست داشتنی» اهدا شد که امیریوسفی در مراسم غایب بود. در ادامه نوبت به معرفی چهره موثر سینمای ایران به انتخاب 207 خبرنگار سینمایی رسید که نرگس آبیار کارگردان فیلم «شبی که ماه کامل شد» به عنوان چهره موثر سینمای ایران در سال 97 انتخاب شد.  آبیار پس از دریافت جایزه خود گفت: فیلم اخیر من در سیستان و بلوچستان فیلمبرداری شد. بحران آب در آنجا جدی است به طوری که برخی از جاهای آن خالی از سکنه شده است، از شما می خواهم به کمپین «نذر آب» بپیوندید. برای حمایت از این مردم مظلوم به این کمپین بپیوندید و از آنها حمایت کنید.