آرشیو سه‌شنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۵۷
صفحه آخر (جهان)
۱۲

در قدس اتفاق افتاد

حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در عید قربان

نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران عید قربان در صحن «مسجد الاقصی»، که شمار آنها بیش از 100 هزار نفر گزارش شده، حمله و شماری از شهروندان فلسطینی را دستگیر یا زخمی کردند.

مردم فلسطین یکشنبه نماز عید سعید قربان را با شکوه هر چه تمامتر و با حضور بیش از 100 هزار نفر در مسجدالاقصی بر گزار کردند. در طول این مراسم، اداره اوقاف اسلامی شهر قدس اشغالی از نمازگزاران در مسجدالاقصی خواسته بود پس از خاتمه نماز هم مسجد را ترک نکنند و جلوی ورود احتمالی شهرک نشینان صهیونیست را به این مکان مقدس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمازگزاران نیز تلاش ده ها شهرک نشین را برای ورود به مسجد الاقصی ناکام گذاشتند. این صهیونیست ها که مقابل «باب المقاربه» اجتماع کرده بودند، قصد داشتند به بهانه سالروز «تخریب هیکل»، وارد مسجدالاقصی شوند. نظامیان رژیم اشغالگر که مقاومت نمازگزاران فلسطینی را مشاهده کردند، با گاز اشک آور و باتوم به آنها حمله کردند. در این حمله، چند فلسطینی مصدوم و برخی نیز با گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

نوار غزه

در نوار غزه نیز فلسطینی ها نماز روز عید قربان را در اردوگاه های «العوده» در نزدیکی مرزهای شرقی شهر «غزه» و «خان یونس» برپا کردند.

«خالد البطش» یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در خطبه های نمازعید قربان گفت: «ملت فلسطین همچنان به برپایی راهپیمایی های بازگشت و مخالفت با معامله قرن متعهد هستند... گرسنگی و محاصره نوار غزه باعث تغییر باورهای مردم و یا دست کشیدن آن ها از پایبندی به آرمان هایشان نمی شود. آنها همواره مدافع این اصول هستند... ملت فلسطین پایبند به فلسطین کامل و نه ناقص هستند و طرح های اسکان (فلسطینی ها) در کشورهای عربی را رد می کنند.» «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، هم روز یکشنبه در بیانیه ای، به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه تعرض به مسجد الاقصی یا تلاش برای تغییر هویت اسلامی آن هشدار داده بود.