آرشیو سه‌شنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۵۷
حوادث
۱۰

خروج خودروهای بالای 2500 سی سی از مناطق آزاد، مجاز اعلام شد

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: ورود خودروهای بالای 2500 سی سی از مناطق آزاد به کشور به جز خودروهای ساخت آمریکا، آزاد است.

به گزارش ایرنا، «سرتیپ هادیان فر»  در جریان بازدید از جزیره کیش در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت تمکین گمرک کیش از دستورالعمل خروج موقت خودروها از جمله خودروهای  2500 سی سی اعلام کرد: مدت زمان مرخصی خودروهای مناطق آزاد برای تردد در کشور یک ماه است و  صدور  مجوز پیوسته دو ماهه برای خودروها تخلف است.

 وی با اشاره به توقیف چندین خودرو مناطق آزاد  به ویژه خودروهای مناطق آزاد کیش در استان های کشور همچون تهران، اصفهان و شیراز گفت:  گمرک برای این خودروها مجوز تردد دوماهه صادر کرده بود به همین دلیل توقیف شدند  اما با نزدیکی به ایام مبارک اعیاد قربان و غدیر، دستور رهاسازی خودروها و بازگشت آنها به مناطق آزاد صادر شده است. 

وی با اشاره به اجرای این مقررات در  دیگر مناطق آزاد کشور  تصریح کرد: این دستورالعمل به صراحت بر روی این موضوع تاکید دارد لذا  خروج خودروهای بالای 2500 سی سی به جز خودروهای برند آمریکا و خودروهای خاص از جمله لامبورگینی و بوگاتی و مازراتی...، خروج بقیه خودروها با برندهایی همانند ژاپنی و کره ای حتی با بالاتر از 3000 سی سی از مناطق آزاد به داخل کشور بلامانع  و ممانعتی در این خصوص وجود ندارد.  

بر اساس بخشنامه مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران مورخ 26 آبان ماه سال 95 از گمرک های مناطق آزاد خواسته شده بود تا علاوه بر لغو دستورالعمل های قبلی درخصوص تردد خودروهای مناطق آزاد، از قبول هرگونه درخواست برای ورود موقت خودروهای مزبور به سرزمین اصلی خودداری کنند.

 به همین دلیل صدور مجوز خروج موقت خودرو به ویژه خودورهای بالای 2500 سی سی  از منطقه آزاد کیش ممنوع اعلام شده بود.