آرشیو یکشنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۳۴۹۲
ورزش
۱۴

فوتبال

جریمه استقلال و ذوب آهن از سوی AFC

کنفدراسیون فوتبال آسیا جدیدترین احکام انضباطی خود را اعلام کرد و بر این اساس استقلال به دلیل پرتاب نارنجک و ناتوانی تیم میزبان در کنترل تماشاگران 10 هزار دلار جریمه شد که در صورت تکرار این مورد، باشگاه با جریمه سنگین تری مواجه خواهد شد. همچنین باشگاه ذوب آهن نیز به خاطر حضور یک تماشاگر در زمین بازی چهار هزار و 500 دلار جریمه شد.

باشگاه الزورای عراق نیز به خاطر اتفاقات بازی با ذوب آهن به یک جلسه بازی بدون تماشاگر و 85 هزار دلار جریمه محکوم شد. سهند رضاپور، بازیکن تیم فوتسال زیر 20 سال ایران، به دلیل اخراج در بازی برابر ژاپن دو هزار دلار جریمه و شش ماه از حضور در میادین محروم شد.

مسی 3 ماه از حضور در رده ملی محروم شد

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، لیونل مسی را به مدت سه ماه از میادین بین المللی محروم کرد.  پس از اینکه لیونل مسی در پایان مسابقات جام ملت های آمریکای جنوبی، داوران را به تبانی و جانبداری از برزیلی ها و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کنمبول) را به فساد متهم کرد، این کنفدراسیون واکنشی جدی تر به اظهارات مسی نشان داد. کنمبول، کاپیتان تیم ملی آرژانتین را به مدت سه ماه از حضور در دیدارهای بین المللی محروم و به پرداخت 50 هزار دلار محکوم کرد. 

به این ترتیب مسی نمی تواند در سه دیدار دوستانه آلبی سلسته برابر آلمان، مکزیک و شیلی به میدان برود و یک دیدار انتخابی جام جهانی 2022 را به خاطر اخراج در دیدار رده بندی جام ملت های آمریکای جنوبی از دست خواهد داد. مسی در دیدار رده بندی جام ملت های آمریکای جنوبی پس از درگیری با گری مدل، بازیکن تیم ملی شیلی، از زمین اخراج شد و برای گرفتن مدال برنز خود هم روی سکو نرفت.