آرشیو سه‌شنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۵۵
فرهنگ: سینمای جهان
۱۲

دوستی اسنایپس با مورفی

منبع: ددلاین

وزلی اسنایپس در دومین قسمت «رفتن به آمریکا» بازی می کند. این فیلم دنباله ای بر کمدی اکشن موفقی است که در سال 1988 با بازی ادی مورفی ساخته شد. از چند سال قبل، بحث تولید قسمت دوم فیلم در جریان بوده است. اما هر بار به دلیلی نامعلوم این کار به تعویق افتاده است.

ادی مورفی نقش اصلی این کمدی اکشن عجیب و غریب را به عهده دارد. کری برور برای کارگردانی رفتن به آمریکا 2 انتخاب شده است. داستان فیلم ماجراهای شخصیت شاهزاده اکیم (با بازی مورفی) را دنبال می کند. این بار او به آمریکا برمی گردد تا فرزندی را که هیچ وقت ندیده است پیدا و ملاقات کند. در نسخه اصلی، اکیم به اصرار خانواده اش به آمریکا سفر کرده بود تا با جوانی ازدواج کند که هیچ وقت او را ندیده است.

اسنایپس در داستان قسمت دوم، شخصیتی عجیب و غریب است که هدایت یک گروه از سیاهان را به عهده دارد. آشنایی او با اکیم، ماجراهای خنده داری را به وجود می آورد. این شخصیت در داستان قسمت اول حضور نداشت.

این اولین بار است که اسنایپس و مورفی در یک فیلم سینمایی مشترک با یکدیگر بازی می کنند. این دو که در دهه نود میلادی جزو ستارگان مطرح سینما به حساب می آمدند، رقابت سختی با هم در جدول گیشه نمایش سینماها داشتند. در حال حاضر، هیچ یک از این دو شهرت قبلی خود را ندارند.