آرشیو سه‌شنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۵۵
فرهنگ: سینمای جهان
۱۲

کابوس پرتنش دل تورو

منبع: ورایتی

«خیابان نایتمر» تازه ترین فیلم سینمایی گی یرمو دل تورو بازیگرانش را پیدا می کند. در عرض یک هفته اعلام شد برادلی کوپر و کیت بلانشت برای بازی در نقش های اصلی این درام پررمزوراز انتخاب شده اند. تا قبل از این قرار بود دل تورو فیلمش را برای شرکت فوکس قرن بیستم بسازد.

داستان فیلم براساس داستان سال 1974 ویلیام لیندسی گرشام به همین نام نوشته شده است. استن چارلیسله شخصیت محوری داستان، همراه با یک جشنواره هنری راهی سفری طولانی می شود. در جریان این سفر است که با مادموازل زینا و همسر دائم الخمر او پته آشنا می شود. با مرگ پته، زینا برای محافظت از خودش از استن کمک می خواهد. اما رازهایی ناگفته و پنهان وجود دارد، که افشای آنها داستان را به سمتی پیش بینی نشده می برد.

فیلمنامه اقتباسی خیابان نایتمر را دل تورو با همکاری کیم مورگان نوشته است. این فیلمنامه بیشتر به داستان نزدیک است تا فیلم کلاسیکی که برمبنای این رمان ساخته شده است. تونی کولت، ران پرلمن و ریچارد جنکینز هم در این درام پرتنش بازی دارند. کلید فیلمبرداری فیلم، اوایل سال جدید میلادی زده خواهد شد.

خیابان نایتمر اولین فیلم سینمایی دل تورو در مقام کارگردان، بعد از فیلم اسکاری «قواره آب» است. او همان زمان اعلام کرد چندین پروژه متفاوت برای کارگردانی دارد، اما ترجیح می دهد برای مدتی استراحت کند.