آرشیو چهار‌شنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۷۱۳۲
صفحه اول
۱

اخبار

تماس تلفنی رئیس جمهوری آذربایجان با روحانی : روابط تهران - باکو رو به توسعه است

رئیس جمهوری روابط ایران و جمهوری آذربایجان را دوستانه، برادرانه و روبه گسترش دانست و بر ضرورت تلاش مسئولان دو کشور در راستای توسعه مناسبات و همکاری‏ های همه جانبه تهران- باکو تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی ریاست جمهوری، حجت‎الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه در تماس تلفنی «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان، با تبریک متقابل عید سعید قربان به دولت و ملت جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: خوشبختانه شاهد روند پیشرفت مثبت در همکاری های فی مابین با تلاش مسئولان دو کشور هستیم.

رئیس جمهوری سفر متقابل مسئولان و وزرای ایران و جمهوری آذربایجان به دو کشور را دارای نتایج تاثیرگذار در توسعه روابط و همکاری ها برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با تلاش و اهتمام بیشتر مسئولان شاهد تسریع در به ثمر رسیدن توافقات و همکاری های متقابل باشیم.

روحانی خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان همواره کشور دوست و برادر ایران بوده و مطمئنا این دوستی و برادری میان دوملت بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

الهام علی اف نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید قربان به دولت و ملت ایران، گفت: روابط و همکاری های ایران و جمهوری آذربایجان روبه توسعه و گسترش است و این ثمره تلاش، اهتمام و روابط مستمر و صمیمانه مسئولان در تهران و باکو است.رئیس جمهوری آذربایجان با ابراز امیدواری برای دیدار با روحانی در آینده نزدیک، اظهار داشت: مطمئنا روابط دو کشور و دوملت بهتر از گذشته و روبه توسعه خواهد بود.

اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و آذربایجان به زمان مناسب موکول شد

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری گفت: اجلاس سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در زمان مناسب تری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پرویز اسماعیلی با اعلام این خبر، افزود: اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و آذربایجان که قرار بود امروز (چهارشنبه 23 مرداد ماه) در بندر سوچی روسیه برگزار شود، به دلایل فنی و با توافق سه کشور به تعویق افتاد. گفت و گو درباره توسعه همکاری های مشترک سه کشور در حوزه های مختلف اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه ای از جمله اهداف این نشست های سه جانبه است.