آرشیو چهارشنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۵۸
شهرستان ها
۷

فرماندار: جاسک ظرفیت مناسبی برای پرورش شتر دارد

جاسک - خبرنگار کیهان: فرماندار جاسک گفت: جاسک ظرفیت مناسبی برای پرورش شتر دارد.

محمد رادمهر در مورد جمع آوری شترها از جاده های هرمزگان به خصوص در شرق هرمزگان بیان کرد: شهرستان جاسک با توجه به شرایط آب و هوایی و وجود عرصه بیابانی، به مکانی مناسب برای پرورش و زندگی شتر تبدیل شده است این شهرستان یکی از مناطقی است که صنعت شترداری از دیرباز در آن وجود داشته و این صنعت در حال حاضر به اقتصاد معیشتی و حتی تجاری تبدیل شده است. خسکسالی و مقاومت شتر به کم آبی و شرایط پوشش گیاهی شهرستان جاسک ایجاب کرده که مردم علاقه زیادی به پرورش این حیوان داشته باشند.

به گفته وی، شترهای سرگردان جاسک در محور پرتردد جاسک-میناب و جاسک-کنارک جاده های شهرستان را به قربان گاهی تبدیل کرده اند که خطرآفرین هستند.

وی افزود: ضرورت دارد تا صاحبان شترها با هدایت آنها به سوی مناطق امن و دور از جاده ها زمینه مهار این معضل بزرگ را فراهم کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاد ایستگاه های بیشتر از دیگر راهکارهای موثر برای کاهش تردد این حیوان در جاده ها است که نیازمند تخصیص اعتبار مورد نیاز است. با پلاک دار شدن شترها و نصب شبرنگ به آنها، علاوه بر دقت بیشتر مالکان آنها در نگهداری از این حیوان اهلی، از بروز بسیاری از حوادث جاده ای نیز پیشگیری می شود.