آرشیو چهارشنبه ۲۳ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۵۶
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

عطف

انتشار الکترونیکی کتاب های سلینجر به خاطر زنی معلول

جی. دی. سلینجر از اینترنت بیزار بود و از فیس بوک وحشت داشت؛ حالا بنیاد این نویسنده معروف آمریکایی پس از سال ها اجازه داده تا بخشی از آثار او برای اولین بار به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شود. این خبر را ایسنا منتشر کرده و به نقل از گاردین نوشته است: پس از سال ها مخالفت با ارائه نسخه دیجیتال آثار او سرانجام این بنیاد اعلام کرد مجموعه ای کوچک از مهم ترین نوشته های او را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر خواهد کرد. مت سلینجر پسر

جی. دی. سلینجر گفت: دریافت نامه ای در سال 2014 از زنی با معلولیت دائمی دست راست که در خواندن نسخه فیزیکی کتاب با مشکل روبه رو بود موجب شد در چگونگی عمل به خواسته های پدرم به بهترین شکل ممکن تجدیدنظر کنم. از همان لحظه که این نامه را خواندم تصمیم گرفتم راهی پیدا کنم تا این زن بتواند کتاب های پدرم را بخواند.

لینچ از زبان خودش

کتاب «لینچ از زبان لینچ» نوشته کریس رادلی با ترجمه سامان رضایی منتشر شد. این خبر را ایسانا منتشر کرده و توضیح داده که این کتاب روند رشد و تکوین یک آدم معمولی به هنرمندی بزرگ را نقطه گذاری کرده است و در آن مقاومتی عجیب از سوی لینچ در برابر ارائه هرگونه توضیح و رمزگشایی و نیز ارتباط دادن آنها با نظریه های روانشناختی به چشم می خورد.