آرشیو یک‌شنبه ۲۷ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۵۹
سیاست: داخلی/خارجی
۲

نفتکش آدریان دریا منتظر کاپیتان جدید

با وجود این که نفتکش آدریان دریا (گریس1) روز جمعه پس از آزادی، حرکت کمی را به ثبت رساند اما همچنان در قلمرو سرزمینی جبل الطارق است و این در حالی است که آمریکایی ها هنوز از توقیف دوباره این کشتی ناامید نشده اند. البته در یکی از آخرین خبرها درباره این نفتکش، آسوشیتدپرس دیروز اعلام کرد نفتکش آدریان دریا طی سال های آینده جبل الطارق را ترک خواهد کرد.

به گزارش فارس، این نفتکش که شش هفته توسط نیروی دریایی انگلیس در سواحل جبل الطارق توقیف شده بود روز جمعه تغییر مکان داد اما مجددا در نزدیکی جبل الطارق متوقف شد.در حال حاضر ناخدای گریس 1 از هدایت آن انصراف داده و نفتکش منتظر یک ناخدای جدید و تعدادی خدمه است تا بتواند حرکت خود را از سر گیرد.

این در حالی است که یک دادگاه آمریکایی روز جمعه دستور توقیف مجدد گریس 1 همراه نفت درون آن و بالغ بر یک میلیون دلار پول نقد درون این کشتی را صادر کرده است.

به گزارش نورث وست هرالد، هرگونه تاخیر در حرکت این نفتکش که نام آن از گریس 1 به آدریان دریا تغییر کرده است، می تواند فرصت های جدیدی را برای آمریکا در راستای جلوگیری از حرکت آن فراهم کند.

کاپیتان کشتی که از هدایت آن انصراف داده است یک تبعه هندی است و قرار است یک کاپیتان ایرانی جایگزین وی شود.

به گفته وکیل نفتکش آدریان دریا، این شناور حتی پیش از ضبط شدن نیاز به تعمیر داشته و یکی از دلایل توقف آن نیز نیاز این نفتکش به تعویض بعضی قطعات است.