آرشیو یکشنبه ۲۷ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۵۹
اقتصاد
۳
نبض اقتصاد

پیگیری دستگاه قضا از روند خصوصی سازی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پیگیری های مکرر در ارتباط با تعیین تکلیف تخلفات سازمان خصوصی سازی درنهایت به استعفای رئیس سازمان خصوصی سازی منجر شد و امیدواریم رئیس جدید این سازمان هدفی جز رونق تولید و ایجاد اشتغال نداشته باشد.

ناصر سراج در گفت وگو با تسنیم افزود: بدون شک قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور به هیچ وجه اجازه تکرار این گونه واگذاری ها را نخواهند داد و باید حداکثر شفافیت در واگذاری ها مدنظر قرار گرفته و واگذاری فقط به افراد واجدشرایط صورت گیرد تا رانت و فساد در این حوزه ریشه کن شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر این که قوه قضاییه در مبارزه با فساد و بررسی پرونده ها خط قرمزی ندارد، اظهار کرد: بر اساس اصل 174 قانون اساسی نظارت بر حسن جریان امور کشور و اجرای صحیح قوانین در ادارات به عهده سازمان بازرسی است و ما به طور دائم در وزارتخانه ها و سازمان هایی که جزو برنامه هاست مستقر هستیم و به امور رسیدگی می کنیم.

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با ورود دستگاه قضایی و پیگیری های انجام شده 20 هزار خودروی دپوشده به مشتریان واگذار می شود.

سراج به وضعیت نابسامان صنعت خودروی کشور اشاره و اظهار کرد: چند روز قبل، وزیر صنعت، معدن و تجارت، کل خودروسازان، قطعه سازان و شورای رقابت و تعزیرات را دعوت به جلسه کرد و به طور کامل مشکلات را بررسی کردیم که تعداد زیادی ماشین در شهرها و استان های مختلف دپو شده بود.

وی با بیان این که مشکل اساسی خودروسازان مربوط به قطعه سازان بود که قطعات مورد نیاز را در اختیار خودروسازان قرار نمی دادند، افزود: با ورود دستگاه قضایی و پیگیری های انجام شده این مشکل مرتفع شد و 20 هزار خودروی دپوشده به مشتریان واگذار می شود.