آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۲
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* از قدیم گفته اند، در دیزی باز است، حیای گربه کجا رفته! کاسبان برجام بر میوه های شیرین مقاومت مارک دروغین دیپلماسی و مذاکره نزنند. مردم خوب می دانند که انفعال جز ذلت و خواری ثمری نداشته و نخواهد داشت.

دولابی

* عامل موفقیت جمهوری اسلامی در مورد آزادی نفتکش توقیف شده ایران مقاومت فعال نیروهای انقلابی بود. اگر راه سازش با غرب در پیش گرفته می شد به سرنوشت برجام دچار می شدیم.

1713—0915

* به غربزدگان تهی مغز عرض می کنم که آزادی نفتکش کشورمان و توقیف کشتی انگلیس خبیث و عقب نشینی آمریکا پس از هدف قرار گرفتن پهپاد پیشرفته اش با مذاکره صورت گرفت یا مقاومت؟! چرا از این حوادث بدیهی عبرت نمی گیرند؟

علیمردانی

* روزنامه دولتی ایران چوب حراج زدن به 18 میلیارد دلار ارز کشور توسط مسئولین امر را نوعی قدرت ریسک مدیریتی دانسته و در صدد تبرئه مفسدین برآمده است! همین مقدار عرض بکنم که در کشورهایی مثل چین و کره حداقل مجازات چنین مدیرانی که حاصل مدیریت شان بدبخت شدن مردم بوده اعدام است.

زاهد از رشت

* بر باد دادن 18 میلیارد دلار توسط دولت اگر خیانت نباشد یک سوءمدیریت فاحش بود که در پی آن عده ای مفسد و مفت خور به قیمت بیچاره کردن مردم به آلاف و الوف رسیدند.

8834—0911

* برکناری رئیس سازمان خصوصی سازی، بار دیگر صحت سخنان نمایندگان انقلابی در مجلس را در مورد تخلفات این سازمان در واگذاری بدون مناقصه عمومی و حاتم بخشی ابرشرکت های دولتی به ثمن بخس را تایید کرد! مردم نباید در انتخابات آینده و... اسیر فریب لجن پراکنی ها شوند باید بدانند و ببینند که سرنوشت حداقل 4 سال کشور را به دست چه کسانی می سپارند!

گروسی

* چرا دولت حتی وجود یک جوان همفکر خودش را هم که برای شفاف سازی در صندوق بازنشستگی قدمی برداشته بود تحمل نکرد و او را از قطار مسئولیت پیاده کرد؟!

1382—0915

* بازار بعد از آن همه تلاطم، اندکی آرام گرفته و برخی قیمت ها که 4-5 برابر افزایش یافته بود چند درصدی با کاهش روبه رو شده است. دولتمردان وانمود می کنند در این کاهش نقشی داشته اند! در حالی که دیگر بازار گنجایش افزایش نداشته و بسیاری از مشتریان خود را از دست داده است.

2842—0915

* یک روز سیب زمینی، یک روز پیاز، یک روز گوشت، یک روز برنج، یک روز شکر و... و امروز به علت نبود نظارت قیمت شوینده ها اوج گرفته است!

2805—0916

* هدف دشمن ایجاد تنش اقتصادی و دامن زدن به اعتراضات عمومی است. آنها به امید چیزی مثل کودتای 28 مرداد هستند که ظرف 24 ساعت رای و نظر ملت را عوض کرد. ولی کودتای اقتصادی از ابتدای انقلاب به ویژه طی 6 سال اخیر به کوری چشم دشمنان، نتوانسته خللی در اراده این ملت وارد کند.

7215—0915

* برخی جوانان این مرز و بوم سه روز روزه نذر کردند یا در جمکران معتکف شدند و یا در گروه های جهادی شرکت کردند تا بتوانند به عنوان مدافع حرم به سوریه اعزام شوند. برخی نیز برای قرار گرفتن در لیست امید 2 میلیارد هزینه کردند و خواهند کرد! آن وقت همین ها به مدافع حرم تهمت زدند که برای پول به سوریه می رود! رذالت تا این حد اصلا قابل تصور است؟

وحیدی

* شیخ زکزاکی مجاهد بدون معالجه از هند به کشورش بازگشت. این شیخ بزرگوار تن به ذلت نداد و ترجیح داد بیمارستان هند که شبیه زندان بود را بدون معالجه ترک کند . دستگاه دیپلماسی ما و خواص و سیاسیون جهان اسلام باید برای معالجه سریع و کاملا امن وی در یک کشور اسلامی (ایران، مالزی، ترکیه و...) تمام تلاش خود را معطوف دارند.

0291—0918

* از شورای شهر تهران درخواست می شود به پاس مبارزات و مجاهدت های روحانی شجاع، نستوه و مظلوم نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی، خیابانی را به نام ایشان انتخاب نمایند. البته این مجاهد فی سبیل الله که زندگی و فرزندانش را وقف و فدای اسلام ناب محمدی(ص) کرده است، نیازی به نامگذاری ها ندارد ولی این ما هستیم که به چنین الگوهایی نیازمندیم.

1969—0911

* در آستانه انتخابات قرار داریم و کاسبان برجام با همکاری اروپائیان بدعهد و خبیث می خواهند اینستکس را که بدتر از برجام و ذلت بارتر از آن است بازسازی و به عنوان پیروزی به مردم قالب کنند تا بار دیگر انتخابات را به نفع خود مصادره نمایند. وظیفه ملی و میهنی همه حکم می کند با بصیرت افزایی، نگذارند کلاه دیگری به سر کشور برود!

ابوالقاسمی

* آیا واقعا دولت نمی داند ارز 4200 تومانی، تولید را نابود می کند و توان رقابت با واردات را از افراد سلب می کند؟ چرا درصدد جلوگیری از ضرر نیست؟!

8853—0921

* اصرار مسئولان برای حضور بانوان در ورزشگاه های مردان، خواسته فیفاست یا سند 2030؟! خودباختگی و عقب نشینی در برابر ارتجاع غرب حدیقفی ندارد، گام به گام تا مسخ کامل انسانیت!

4108—0913

* مدتی است آموزشگاه ها و مراکز تحصیلی در مقاطع مختلف به فروش کتب کمک آموزشی دانش آموزان اقدام کرده و در عمل به کارچاق کنی برای مافیای کنکور مشغول شده اند. از طرف دیگر شرکت های تولید محتوای کتب کمک  آموزشی نیز تحریم و افزایش قیمت کاغذ را بهانه قرار داده کتب درسی را با قیمت گزاف چاپ و عرضه کرده اند. چرا در آموزش و پرورش عزم جدی برای کوتاه کردن دست این جریان سودجو وجود ندارد.

سمیرا کرامتی

* وزارت بهداشت از سال 96 تا به حال معوقات پزشکان خانواده شاغل در مراکز بهداشتی استان گیلان را پرداخت نکرده است. با این تورم و گرانی طی سه ماه اخیر نیز نصف حقوق این افراد پرداخت نشده است. باید به پزشکان خانواده پس از ساعات اداری، اجازه طبابت در مراکز خصوصی را بدهند تا اندکی از مشکلاتشان کاسته شود؟

پزشک خانواده شاغل در مراکز بهداشتی استان گیلان

* در آموزش و پرورش حق الزحمه اضافه تدریس های سال های 97 و 98 تاکنون پرداخت نشده است. چرا در پرداخت حقوق نجومی مسئولان و مدیران چنین مشکلی وجود ندارد؟

4015—0930

* سهمیه بسیجیان فعال در دانشگاه آزاد اسلامی حذف شده این کار دانسته یا ندانسته ضربه به بسیجیان می باشد درخواست تجدیدنظر در این تصمیم را داریم.

4372—0912

* این حق مشترکین برق شهری است که بدانند انرژی مصرفی آنان در طول دوره چه میزان بوده و پول آن چگونه محاسبه شده است. ارسال پیامک فقط مبلغ پول پرداختی را مشخص می کند.

یک شهروند تهرانی

* تعدادی سگ ولگرد در بلوار تاسیسات نفتی شهر ری رها و موجب ایجاد رعب و ترس برای عابرین شده اند مسئول جمع آوری این حیوان ها کیست؟

8132—0936

* سال 87 در مسکن مهر شهرستان ساری ثبت نام کردم بعد از مدتی پروژه متوقف شد. در حال حاضر پروژه، قدری به راه افتاده با این تفاوت که هیچ امتیازی به ما ثبت نام کنندگان قدیمی داده نمی شود. برای پس گرفتن 4 میلیون تومان پول پرداختی خود اقدام کرده ام می گویند باید مشتری پیدا کرده و معرفی نماییم. این زورگویی ها چه معنایی دارد؟

6737—0911

  پاسخ شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران

در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه، چهارشنبه مورخ 1398/5/23 با عنوان: واگن های مخصوص آقایان و بانوان، «ضمن تشکر از این مسافر گرامی و همچنین سپاس از آن روزنامه وزین به خاطر انعکاس دیدگاه ها و نقطه نظرات خوانندگان گرامی و ظرفیت ایجاد شده جهت تعامل و پاسخگویی به شهروندان و مسافران محترم مترو، به اطلاع می رساند تعداد 1/5 واگن در ابتدا و 1/5 واگن در انتهای قطارهای مترو به بانوان محترم اختصاص یافته و دیگر واگن ها، عمومی است و همه مسافران گرامی می توانند از آنها استفاده نمایند.»