آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۲
اخبار کشور
۳

ستاد اطعام غدیر 110 هزار پرس غذا در اصفهان، یزد و مرکزی توزیع می کند

مسئول روابط عمومی ستاد مردمی اطعام غدیر از توزیع 110 هزار پرس غذا به مناسبت عید غدیر در استان های اصفهان، یزد و مرکزی خبر داد.

علیرضا رحمانی ، در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این طرح برای نهمین سال متوالی با هدف احیای سنت حسنه اطعام غدیر برگزار می شود.  

وی افزود: این ستاد مردمی فعالیت خود را از 9 سال گذشته در اصفهان آغاز کرد و امسال قرار بر این بود که با مشارکت مردم، بیش از 90 هزار پرس غذا در استان های اصفهان، یزد و مرکزی طبخ و توزیع شود که با توجه به استقبال و مشارکت مردم به 110 هزار پرس افزایش پیدا کرد.  

مسئول روابط عمومی ستاد مردمی اطعام غدیر اضافه کرد: توزیع این غذا با همکاری خیریه ها، مساجد، گروه های فرهنگی و جشن های سطح شهر صورت می گیرد.  

وی ادامه داد: از مجموع 110 هزار پرس غذا در عید غدیر 60 درصد در مناطق محروم و 40 درصد در دیگر مناطق توزیع می شود.  

رحمانی اضافه کرد: 82 هزار پرس غذا در استان اصفهان، 20 هزار پرس غذا در استان یزد و هشت هزار پرس غذا در استان مرکزی (اراک)  توزیع خواهد شد.  

به گفته وی، مواد اولیه پخت این غذاها از بهترین مواد تهیه شده و توسط یک هزار نفر آشپز و خدمه پخت و بسته بندی می شود.  

مسئول روابط عمومی ستاد مردمی اطعام غدیر با بیان اینکه تعدادی از غذاها به صورت رایگان و تعدادی هم به صورت مشارکتی با هزینه 55 هزار ریال برای هر پرس غذا بین مردم توزیع می شود تصریح کرد: برای برگزاری طرح اطعام غدیر هیچ سازمان و ارگان دولتی با ستاد مردمی اطعام عید غدیر همکاری ندارد.  

وی خاطرنشان کرد: با پخش کلیپ های ستاد مردمی اطعام غدیر در فضاهای مجازی، مشارکت مردم برای اجرای این طرح در داخل و خارج کشور افزایش چشمگیری یافته است.