آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۷۱۳۶
ورزشی
۱۵

با کاپیتان هایی که سکو ها را ملتهب کنند، برخورد شدیدتری می شود

حسن زاده: از دانه درشت ها نمی گذریم

اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بعدازظهر دیروز و در آستانه شروع فصل جدید لیگ برتر در یک نشست خبری درباره مسائل مختلف به صحبت پرداخت. او گفت: «تا الان از همه ظرفیت های آیین نامه انضباطی استفاده نشده. باید برای کسی که به داور اهانت می کند، جریمه بیشتری نسبت به گذشته در نظر گرفت. محکوم کردن داور و یا جو دادن به سکوها قبل از مسابقه برای گرفتن نتیجه، محکوم می شود. شاید کار به جایی برسد که بازیکن قبل از رسیدن به خانه با حکم محرومیت یا جریمه مواجه شود. هر کسی که علیه قوانین و آیین نامه ها صحبت کند، با برخورد کمیته انضباطی مواجه می شود.»

حسن زاده به این سوال که سال گذشته کمیته انضباطی در تصمیم گیری های خود بسیار کند عمل کرد، چنین واکنشی داشت: «امسال این اتفاق رخ نمی دهد. این قول را می دهیم که بموقع آرای انضباطی صادر شود. امسال برای نشان دادن قاطعیت در صدور رای برای چند بار از دستور موقت استفاده خواهد شد.»

رئیس کمیته انضباطی درباره فراخواندن امیر قلعه نویی به کمیته انضباطی به خاطر مصاحبه علیه این نهاد گفت: «تاکتیک و استراتژی برخی از افراد این است که داد و فریاد کنند و موضوع را شخصی کنند. مثلا می گویند رئیس کمیته انضباطی با من مشکل دارد. برای ما فرقی ندارد که تیمی اول یا آخر شود و یا کسی ببازد یا ببرد اما زمانی نام افراد را می بریم که تخلفی انجام شود و پرونده روی میز کمیته انضباطی باشد. هر حرفی که دوستان می زنند رصد می شود. وقتی با عنصری به نام جو دادن به سکوها مواجهیم، باید برخورد کنیم. ضمنا بهترین مسیر برای اعتراض به آرای کمیته انضباطی، کمیته استیناف است. امکان ندارد رایی را بدون امکان تجدید نظر صادر کنیم اما کسی تجدید نظر نمی کند.»

حسن زاده ادامه داد: کمیته انضباطی به واسطه استفاده از ظرفیت های کامل آیین نامه از دانه درشت ها هم نمی گذرد و خواهند دید که چطور قاطع و سریع برخورد می کنیم. کاپیتان های تیم های پرطرفدار که با یک حرکت علیه داور سکو ها را ملتهب می کنند، با برخورد شدیدتری مواجه می شوند. اگر روزی این اتفاق نیفتاد و قول مان عملی نشد، با شرافت کامل می گویم به این دلایل از سمت فعلی استعفا می دهم. تلاش می کنیم خشونت زدایی کنیم و حرمت همه افراد حفظ شود.»