آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۲
شهرستان ها
۷

رئیس شورای شهر بابل: هزاران تن برنج خارجی وارد استان مازندران می شود

سید مقیم مقیمی رئیس شورای شهرستان بابل گفت: یکی از دغدغه های کشاورزان این است که با هزاران زحمت تلاش و سختی در فصل کشاورزی و با رنج برنج برداشت می کنند ولی متاسفانه در فصل برداشت از راه های مختلف هزاران تن برنج خارجی وارد همین شهر و استان می شود.

بابل- خبرنگار کیهان: وی افزود: امروز شوراهای روستاها از نظر بودجه، منابع و امکانات بسیار مظلوم هستند.

خسرو طالبی مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران نیز در جلسه شورای اسلامی شهرستان بابل بیان داشت: دهیاران 3 تا 5 درصد بودجه را می توانند در بحث آموزش هزینه کنند همچنین دهیار می تواند چهار درصد بودجه را به هزینه شورا اختصاص دهد که متاسفانه شوراها از این موضوع بی اطلاع می باشند. طالبی گفت: تاکنون دو مرحله پول به حساب دهیاران واریز شده است و 49 میلیارد ریال با سهم استان به حساب دهیاران تا چند روز دیگر واریز می شود. همچنین بودجه خوبی نیز در خصوص تجهیزات آتش نشانی در دستور کار  قرار گرفته است که به زودی برای شهرهای کوچک و کم درآمد داده خواهد شد.

وی گفت: در خصوص آموزش دهیاران  در حال رایزنی با چند شرکت هستیم و کارت شناسایی دهیاران با برگزاری جلسات متعدد تایید شده و به زودی در اختیار آن ها قرار می گیرد. در بحث بیمه دهیاران هم در حال پیگیری هستیم و این موضوع انجام خواهد شد. مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران ابراز داشت: از بخشداران در خصوص درجه بندی دهیاران گله مندیم چرا که برخی بخشداران در این زمینه همکاری نمی کنند.