آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۹۵۷۰
بین الملل
۹

واشنگتن پست: طالبان آتش بس را نپذیرفته است

واشنگتن پست گزارش داد توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان در مورد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نهایی شده اما اگر طالبان با برقراری آتش بس موافقت نکند، خطر شکست این مذاکرات نیز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، واشنگتن پست گزارش داد توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان در مورد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نهایی شده اما اگر طالبان با برقراری آتش بس موافقت نکند، خطر شکست این مذاکرات نیز وجود دارد.

براساس اطلاعات این روزنامه، آغاز مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان نیز از موارد دیگری است که تاکنون نهایی نشده است.این روزنامه با اشاره به ملاقات دونالد ترامپ با مشاوران و مقامات ارشد دولت آمریکا در مورد صلح افغانستان نیز گفته که دولت آمریکا تاکنون جزئیات کامل مذاکرات صلح را با رئیس جمهور افغانستان مطرح نکرده است.اما حکومت افغانستان تاکید دارد که در مورد صلح با عزت با آمریکا همکاری می کند، البته در صورتی که طالبان بر تعهدات خود باقی بماند.این درحالی است که گفته می شود، مذاکرات صلح آمریکا با طالبان نهایی شده و گروه طالبان پذیرفته مذاکرات مستقیم را با دولت افغانستان آغاز کند.

لازم به ذکر است که متعاقب حمله ایالات متحده آمریکا به افغانستان در سال 2001 و اشغال این کشور، نیروهای ناتو نیز با فرماندهی و هدایت نیروهای آمریکایی وارد این کشور شدند. محصول حضور 18 ساله نیروهای خارجی اشغالگر در افغانستان،چیزی جز افزایش خشونتها و بروز دائمی و مستمر بحران های امنیتی در این کشور نبوده است. از این رو بسیاری از شهروندان افغان خواستار خروج نیروهای اشغالگر از کشورشان هستند.