آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۷۱۳۶
فرهنگی
۶

تلگراف خبر

در آستانه هشتادمین زادروز نوش آفرین انصاری، مراسم بزرگداشتی برای این چهره پیشکسوت کتاب و ادبیات با عنوان بزرگداشت «قلب مهربان شورای کتاب کودک» روز سه شنبه 5 شهریورماه از ساعت 16 در تالار قلم کتابخانه ملی در اتوبان حقانی برپا خواهد شد.

بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از چهارشنبه (30 مردادماه) با حضور بیش از 120 نفر از هنرمندان جوان، استادان کارگاه های تخصصی و داوران در شهر ایلام آغاز به کار می کند. هادی مظفری (رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره و مدیرکل هنرهای تجسمی) از افزایش 49 درصدی شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره خبر داد.

مراسم اختتامیه هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم لوکارنو با اعطای جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم بلند به «ویتالی وارلا» ساخته «پدرو کاستا» برگزار شد.

کنسرت بی کلام «کمند عشق» با هنرمندی محمد موحدنیا و بر پایه بداهه نوازی در موسیقی ایرانی چهارشنبه سی ام مرداد ماه در آمل برگزار می شود.

همایش ساز عود (بربط) با حضور مجید ناظم پور پژوهشگر بین المللی ساز بربط جمعه یکم شهریور در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

حسین عالم بخش مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از راه اندازی مکانی دائمی برای اجرای نقالی و پرده خوانی خبر داد و گفت: اگر زیرساخت ها آماده و بحث اقتصادی آن نیز برطرف شود، این مکان به عنوان مامنی برای عزیزان نقال تاسیس می شود تا در طول سال میزبان برنامه های مختلف باشد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای سیاستگذاری پایتخت کتاب ایران بر ضرورت تقویت رویدادهای ترویج کتابخوانی تاکید کرد.

 فرماندار پارس آباد از رونمایی و نصب تندیس استاد محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار شاعر نامدار ایران زمین همزمان با عید غدیر خم در میدان آزادی (ورودی شهر از سمت اجیرلو) خبر داد.

مجموعه تلویزیونی «بانوی سردار» در عید غدیر روی آنتن شبکه سه خواهد رفت و سریال «مانکن» نیز از دوم شهریور ماه در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود.