آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۲
ورزشی
۹

داورزنی: تاج باید درباره پست های متعدد ساکت پاسخگو باشد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان می گوید درباره پست های مختلف «ساکت» در فدراسیون فوتبال مهدی تاج باید پاسخگو باشد.

محمدرضا داورزنی درتازه ترین صحبت های خود اظهار داشت: ساکت و هر بازنشسته ای نمی تواند مسئولیت اجرایی در ارکان فدراسیون پست داشته باشد، اما بحث همکاری جدا از این مسئله است و طبق قانون از نیروهای بازنشسته می توان به عنوان مشاور استفاده کرد و فدراسیون فوتبال نه تنها در مورد آقای ساکت بلکه در مورد سایر افراد نیز باید پاسخگو باشد و مهدی تاج نیز در این زمینه پاسخ می دهد.

وی در خصوص موضوع فراخوانده شدن برخی روسای فدراسیون ها از سوی مراجع نظارتی عنوان کرد: سازمان بازرسی و دیوان محاسبات فعالیت خود را انجام می دهند و عملکرد فدراسیون ها و عملکرد مسئولان را ارزیابی می کنند. سازمان بازرسی پس از گزارش ها از عملکرد هر فدراسیونی پرسش هایی را اخذ می کند و یا قانع می شود و یا اینکه تصمیم می گیرد در مراجع قضایی به آن پرداخته شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ثبت نام در انتخابات فدراسیون والیبال یا ادامه فعالیت در وزارت ورزش و جوانان، گفت: هنوز در این رابطه تصمیمی اتخاذ نکرده ام. معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مورد تعیین تکلیف دو تابعیتی بودن یکی از روسای فدراسیون ها و نیز تعیین تکلیف ریاست فدراسیون تنیس، بیان کرد: رئیس فدراسیون از کشور ثالثی درخواست تابعیت می کند و اختلاف نظری در مورد بحث دو تابعیتی وجود دارد، باید ببینیم از نظر قانونی کسی که به تبع مادر پاسپورت کشور دیگری را دریافت می کند دو تابعیتی به شمار می آید یا خیر که در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد و در مورد فدراسیون تنیس نیز طی یک الی 2 روزه آینده نتیجه اعلام می شود.