آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۲
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

یادبود شهید مدافع حرم هادی باغبانی

شاهد شر شیطان

امروز ششمین سالگرد شهادت هنرمند شهید مدافع حرم هادی باغبانی است. هنرمند مستندساز جوانی که در حین تولید فیلم در سوریه به شهادت رسید. او قصد داشت تا با زبان هنر، شیطان را رسوا کند، اما با شهادت - این هنر بزرگ مردان خدا- ره صد ساله را یک شبه طی کرد؛ هم در نقطه اوج حقیقت ایستاد و هم با خون خود، به جای هزاران فریم تصویر، و صدها فیلم، چهره شرور باطل را رسوا ساخت.

شهید هادی باغبانی در سال 1362 در روستای دار بدین روشن بهنمیر، از توابع شهرستان بابلسر متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی در رشته علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه بوعلی تهران بود و به خاطر علاقه ای که به کار مستندسازی داشت، در همین زمینه نیز مشغول فعالیت شد. در کارنامه فعالیت های این هنرمند، همکاری با اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی، صداوسیما، حوزه هنری و روایت فتح، ثبت شده است. با شروع درگیری در کشور سوریه، باغبانی از سوی مرکز مستندسازی حقیقت به آن کشور اعزام شد تا به ثبت وقایع بپردازد. وی روز 28 مرداد سال 1392، در مناطق حاشیه ای شهر دمشق به شهادت رسید.

یکی از همکاران شهید باغبانی در گفت وگو با کیهان، هادی باغبانی را «ارتش یک نفره» توصیف کرده و گفته بود: هادی می فهمید سوژه چیست، موضوع چیست، به دوربین و تشکیلات آن مسلط بود. قاب و زاویه نور را درک می کرد. می شد که یک نفری برود یک جایی یک کاری را پوشش دهد و با محتوایی که قابل خروجی گرفتن باشد برگردد.