آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۲
اخبار کشور
۱۱

تقدیم استوارنامه سفرای جدید 4 کشور به رئیس جمهور

رئیس جمهور پس از دریافت استوارنامه سفیران جدید افغانستان، ایتالیا، بولیوی و بنگلادش، توسعه روابط در همه زمینه ها با این کشورها را خواستار شد.

سفرای جدید  4  کشور افغانستان، ایتالیا، بولیوی و بنگلادش دیروز (یکشنبه) استوارنامه های خود را به  حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور  کشورمان تقدیم کردند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید دولت بولیوی در تهران، بر توسعه روابط با بولیوی در همه زمینه ها تاکید کرد و گفت: منطقه ما و آمریکای لاتین همواره با مشکلاتی مواجه بوده اند که ریشه این مشکلات را از یک جا می دانیم که آن مداخله و سودجویی قدرت های بزرگ است.

روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید بنگلادش در تهران، با بیان اینکه روابط کشورمان با بنگلادش به عنوان یک کشور بزرگ اسلامی همواره دوستانه بوده است، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در همه زمینه های دوجانبه و بین المللی همچنان نزدیک و صمیمانه ادامه یابد.

رئیس جمهور  همچنین پس از دریافت استوارنامه «عبدالغفور لیوال» سفیر جدید جمهوری اسلامی افغانستان، نیز گفت: تهران از حاکمیت ملی و اتحاد و یکپارچگی افغانستان حمایت می کند و برای کمک به ایجاد امنیت پایدار، استحکام صلح و انسجام ملی در این کشور همواره آمادگی دارد.

حجت الاسلام روحانی  هنگام دریافت استوارنامه سفیر ایتالیا نیز  روابط جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا را تاریخی و دوستانه توصیف کرد و گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه وجود روابط بسیار نزدیک و صمیمانه با ایتالیا بوده و تلاش برای تقویت هر چه بیشتر روابط اقتصادی را به نفع دو ملت می دانیم.