آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۲
حوادث
۱۰

پس از پیگیری های کیهان انجام می شود

جمع آوری کیوسک غیرقانونی شهرداری در ورودی کوشک مصری

پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به پیگیری های کیهان اعلام کرد، نصب کیوسک متعلق به شهرداری تهران در ابتدای خیابان کوشک مصری غیرقانونی بوده و باید هرچه سریع تر جمع آوری شود.

سرویس اجتماعی: خیابان کوشک مصری که از سال 1394 و با توافق سه جانبه وزارت امور خارجه، شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی به عنوان پیاده راه تاریخی سنگفرش شده بود، از حدود یک سال قبل و با اعمال محدودیت هایی از سوی شهرداری تهران به خیابان و پارکینگ اختصاصی برخی نهادها از جمله وزارت امورخارجه تبدیل شده بود.

از دیگر نکات قابل توجه در این زمینه که مورد پیگیری کیهان قرار گرفت، نصب بنری در ورودی این محدوده مبنی بر «ورود ممنوع» برای خودروهای فاقد مجوز بود و در ذیل این بنر با ذکر این عبارت که «ورود غیرمجاز = اعمال قانون توسط پلیس راهور»، مردم و رانندگان را از نزدیک شدن به این محدوده برحذر می داشت.

ازطرفی خبرنگار کیهان در تماس با مسئولان ناحیه یک منطقه 12 از صحت جمله مندرج در بنر مبنی بر دخالت پلیس راهور در این امر سوال کرد که با تایید یکی از مسئولان این ناحیه مواجه شده در صورتی که بر اساس استعلام کیهان، پلیس راهور هیچ دخالتی در این امر ندارد.

از سوی دیگر با ورود به این پیاده راه تعداد زیادی خودروی شخصی مشاهده می شود که بیانگر تبدیل شدن میدان مشق تهران به عنوان مکانی تاریخی به محلی امن برای پارک خودروهای افراد خاص شده بود.

در نهایت نیز معاونت محترم اجتماعی پلیس راهور پس از استعلام های گوناگون از مراکز مختلف درخصوص نحوه نصب این کیوسک نگهبانی در معبری عمومی اعلام کرد، نه تنها پلیس راهور در این خصوص بی اطلاع بوده و کسی را جریمه نمی کند بلکه این اقدام شهرداری نیز غیرقانونی است و این کیوسک باید هرچه سریع تر جمع آوری شود.

همچنین لازم به ذکر است طی چند روز اخیر و پس از جدی شدن پیگیری های کیهان در این خصوص برخی افراد با پوشاندن ناشیانه جمله ذیل این بنر- مبنی بر دخالت پلیس راهور در این امر- با اسپری سعی داشتند تا خود را از این عمل غیرقانونی ،تبرئه نمایند.