آرشیو پنج‌شنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۳۴۹۶
اقتصاد
۵

خبر

مجوز  واردات برنج صادر شد

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، مجوز واردات برنج را صادر کرد. به گزارش مهر، سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، مجوز واردات برنج را صادر کرد. در نامه ای که به امضای او رسیده است، آمده است: ممنوعیت فصلی واردات برنج لغو شود.

توضیحات همتی درباره مصوبه جدید شورای پول و اعتبار

رئیس کل بانک مرکزی در پیامی اینستاگرامی توضیحاتی را درباره مصوبه نحوه امهال مطالبات بانک ها و موسسات ارائه کرد. به گزارش تسنیم، عبدالناصر همتی اعلام کرد: ضمن تبریک روز خبرنگار به همه تلاشگران عرصه خبر و رسانه لازم دیدم درباره اهمیت مصوبه عصر روز گذشته شورای پول و اعتبار، توضیحاتی به مردم عزیز بدهم. روز گذشته در چارچوب سلسله برنامه ها و اقدامات بانک مرکزی برای اصلاحات لازم در نظام بانکی و پولی، شورای پول و اعتبار دستورالعمل اجرائی نحوه امهال مطالبات بانک ها و موسسات اعتباری را که قبلا به تایید شورای فقهی بانک مرکزی رسیده بود، تصویب کرد. در این دستورالعمل اشکالات مطرح درباره ملاحظات شرعی و الزامات فقهی عقود برطرف و تلاش شده است که با اجرای آن تصویری صحیح از مطالبات غیرجاری بانک ها ارائه و طبقه بندی مطالبات و نحوه شناسایی درآمدها در چارچوب رویه ای واحد در بانک ها، عملیاتی شود. امیدوارم این اقدام مهم که بعد از گذشت بیش از سه دهه از تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا، عملیاتی خواهد شد، بتواند ضمن رعایت ملاحظات شرعی و الزامات فقهی مطرح در عقود بانکی، در افزایش شفافیت صورت های مالی بانک ها و ساختار ترازنامه آنها موثر باشد.

افت 348 واحدی شاخص بورس

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت 348واحدی روبه رو شد. به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد دومیلیارد و 910 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 974 میلیارد تومان در 304 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 348 واحدی در ارتفاع 255 هزار و 163 واحد قرار گرفت.