آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۶۰
ورزش
۴

نواب نصیرشلال: تاوان دوپینگی های وزنه برداری را می دهیم

قهرمان وزنه برداری المپیک 2012 لندن گفت: حال وزنه برداری ایران خوب نیست، ولی با توجه به مسابقات پیش رو و تلاش جوانان امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی باشیم. نصیرشلال با اشاره به کاهش سهمیه وزنه برداری در بازی های المپیک گفت: سال2008 پنج سهمیه داشتیم و سال 2016 هم بعد از اتفاقات بدی که افتاد و وزنه برداری دچار مشکلات بدی شد با سه سهمیه شرکت کردیم. یک سری تصمیمات مبنی بر این که اگر کشوری که از مواد نیروزا استفاده کرده سهمیه اش کم می شود باعث شده ما هم در این شرایط قرار بگیریم و مثل خیلی کشورهای دیگر کسر سهمیه داشته باشیم. وی در این خصوص که آیا اکثر وزنه برداران در سطح جهان دوپینگ می کنند، گفت: اگر بخواهیم فقط این موضوع را به وزنه برداری ربط بدهیم درست نیست. این روزها مواد نیروزا و دوپینگ بخشی از ورزش شده و در رشته های دیگر هم هست و نمی توانیم به سادگی از کنار این موضوع بگذریم.

نصیرشلال در پاسخ به این سوال که چرا همه دوپینگ می کنند و فقط دوپینگ وزنه برداران در می آید گفت: این رشته و رشته کشتی در ایران بسیار مهم هستند و اخبارشان بیشتر دنبال می شود. این که بگوییم وزنه برداری نسبت بیشتری در دوپینگ دارد، درست نیست. به جز مقطع کوتاهی که دوپینگ خیلی از وزنه برداران مثبت اعلام شد و هنوز داریم تاوان آن را می دهیم، همیشه این گونه نبوده است. به هر حال در رشته های قدرتی وسوسه این کار وجود دارد.

نصیرشلال در این باره که او کسی است که دوپینگ به سودش شده و به دلیل مثبت اعلام شدن دوپینگ رقیبش از مدال نقره به مدال طلا رسید، درباره نحوه دریافت این مدال توضیح داد: طلا را نمی آورند بلکه باید برویم آن را بگیریم. کارهای ابتدایی انجام شده و درخواست داده ایم و بعد از این که جواب بدهند و مقدمات فراهم شود در یک مسابقه ورزشی وزنه برداری این کار انجام می شود. این قهرمان وزنه برداری درباره وضعیت سهراب مرادی نیز گفت: آسیب دیدگی او قدری شدید است که برای درمان 20 روزی است در آلمان به سر می برد. امیدوارم او هم به میادین پیش رو برسد چون خودش هم خیلی علاقه مند است. نصیرشلال درباره انتخابات فدراسیون وزنه برداری اظهار کرد: این انتخابات شرایطی را که باید داشته باشد نداشت و برخی مسائل رعایت نشده بود. امیدوارم تخلفی شکل نگرفته باشد.