آرشیو دو‌شنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۶۰
حوادث
۱۹

سرقت مسلحانه 23 هزار یورویی از صرافان

پنج عضو باند سرقت مسلحانه در پوشش مامور که از صرافان 23 هزار یورو سرقت کرده بودند، در ردیابی های پلیسی دستگیر شدند. متهمان اعتراف کردند، سلاح و تجهیزات پلیسی را به مبلغ هشت میلیون تومان از غرب کشور خریده بودند.

به گزارش خبرنگار جام جم، ظهر 24 تیر امسال مردی 35 ساله در تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 از سرقت 13 هزار یورو و دو دستگاه تلفن همراهش از سوی پنج مرد مامورنما خبر داد. در ادامه پرونده ای در این رابطه تشکیل و در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت. شاکی وقتی مقابل افسر پلیس آگاهی قرار گرفت، گفت: 12ظهر دو مرد جوان حدود 30 ساله با ظاهری بسیار موجه وارد مغازه صرافی ام در خیابان جمهوری شدند. آنها مدعی بودند، 13 هزار یورو نیاز دارند، بنابراین قرار شد به بانک در نزدیک مغازه ام برویم. در مسیر سه مرد با یک دستگاه پژو سد راه ما شده و با نشان دادن سلاح و بیسیم ادعا کردند پلیس هستند و قصد دارند مرا به جرم قاچاق ارز دستگیر کنند. آنها مرا سوار ماشین کرده و دو خریدار هم با موتور از آنجا دور شدند. پس از یک ساعت سوال و جواب، 13 هزار یورو و دو تلفن همراهم را سرقت کرده و مرا از ماشین پیاده کردند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد دو خریدار هم با سه مامور قلابی همدست بوده و چند روز قبل از صراف دیگری ده هزار یورو دزدیده بودند. سرانجام با بررسی دوربین های مداربسته ردپای یک مجرم حرفه ای به نام مهرداد در این سرقت ها به دست آمد و 22 مرداد با دستور بهشتی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت دستگیر شد. متهم در بازجویی ها به سرقت ها با همدستی چهار نفر از هم محلی هایش اعتراف کرد.

سردار لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این سرقت اظهار کرد: با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند سرقت مسلحانه و کشف وجوه سرقتی از حساب های بانکی و برگرداندن وجوه به شاکیان، متهمان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.