آرشیو چهارشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۳
اخبار کشور
۳

سخنگوی وزارت خارجه: مذاکرات درخصوص تعهدات برجامی اروپا به نتیجه نرسیده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مذاکرات و رایزنی ها درخصوص تعهدات اروپا در برجام تا این لحظه به نتیجه نرسیده است.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری درخصوص روند مذاکرات با طرف اروپایی پیرامون برجام با توجه به نزدیک شدن به پایان مهلت ایران در گام دوم، گفت: مذاکرات و رایزنی ها درخصوص تعهدات اروپا در برجام تا این لحظه به نتیجه نرسیده است.

موسوی افزود: البته زمان کمی تا پایان فرصت ایران به اروپا در گام دوم وجود دارد و ما منتظریم تا ببینیم رایزنی ها به کجا می رسد، تماس هایی از سوی آقای ماکرون با آقای روحانی صورت گرفته است اما هنوز به نتیجه نرسیده است،  گام سوم هم متناسب با اقدامات طرف مقابل در حال طراحی است.

وی در ادامه درخصوص سرنوشت کشتی انگلیسی که  به دلیل تخلف توسط کشورمان توقیف شده است با توجه به آزادی نفت کش حامل نفت ایران گفت: ارتباط خاصی میان این دو کشتی وجود ندارد، خوشحالیم که موضع ما در قبال کشتی گریس1 که به طور غیرقانونی توقیف شده بود، اثبات شد. برای آزادی کشتی متخلف انگلیسی باید صبر کنیم تا حکم دادگاه صادر شود. امیدواریم هر چه سریع تر بررسی های تخلفات کشتی انجام و حکم صادر شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره خبر  پیرامون رد و بدل شدن پیام میان ایران و آمریکا در موضوع افغانستان گفت: من هم این خبر را دیدم ولی اینکه پیامی رد و بدل شده باشد، بی اطلاعم و به نظرم بعید است چنین اتفاقی رخ داده باشد. در موضوع افغانستان، دولت این کشور محور کار است و ایران بنایی برای گفت وگو با آمریکایی ها در این رابطه ندارد. به گزارش مهر، موسوی درباره پیشنهاد ماکرون از روحانی برای حضور در اجلاس G7 گفت: در رایزنی ها و گفت وگوها، طیف مختلفی از مسائل مطرح می شود. من از این مسئله اطلاعی ندارم ولی بعید است ایران کار نمایشی انجام دهد که نتیجه ای نداشته باشد. با این وجود، اگر ایران نیاز به اقدامی که در راستای منافعش باشد، حتما انجام خواهد داد.