آرشیو چهارشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۳
اقتصادی
۴

مجری طرح پنبه کشور اعلام کرد

امکان تولید 15 هزار تن روغن از تخم پنبه

مجری طرح پنبه کشور گفت: به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم با افزایش تولید پنبه در کشور امکان استحصال روغن از تخم پنبه فراهم شده که امسال تا 15 هزار تن می توان از این محصول تولید کرد.

ابراهیم هزار جریب در گفت وگو با فارس اعلام کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در تخم پنبه برای استحصال روغن وجود دارد، به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم که با افزایش تولید پنبه در کشور امکان استحصال روغن از تخم پنبه در صنعت روغن کشی امکانپذیر شده است.

مجری طرح پنبه گفت: «15 هزار تن روغن می توان از 100 هزار تن پنبه ای که امسال تولید می شود، استحصال کرد.» وی در پاسخ به اینکه چرا در سال های گذشته از تخم پنبه برای روغن کشی استفاده نشده است، گفت: دو دلیل داشت نخست اینکه حجم تولید تخم پنبه در کشور کم بود و روغن کشی اقتصادی نبود، دوم اینکه اختصاص ارز 4200 تومان اشتیاق بیشتری برای وارد کنندگان جهت واردات روغن ایجاد می کرد و در داخل کشور تمایلی برای استفاده از روغن تخم پنبه نبوده است. گفتنی است کشور حدود 90 درصد روغن مورد نیاز خود را وارد می کند، استحصال روغن از تخم پنبه می تواند فرصت خوبی برای تولید بخشی از روغن مورد نیاز در داخل و جلوگیری خروج ارز از کشور شود.