آرشیو چهارشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۳
شهرستان ها
۷

نارضایتی استاندار آذربایجان شرقی از کندی اجرای خط آهن میانه - تبریز

استاندار آذربایجان شرقی از کندی اجرای طرح دو خطه کردن راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز ابراز نارضایتی کرد و گفت: گزارشی که شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور ارائه کرده همان گزارش 6 ماه قبل است.

محمدرضا پورمحمدی در حاشیه بازدید از طرح دوخطه کردن راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز افزود: متاسفانه ساخت ایستگاه و راه دسترسی آن پیشرفت خوبی ندارد و در این خصوص از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به دلیل انتخاب پیمانکارهای ضعیف گله مند هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتخاب پیمانکاران ضعیف برای راه های دسترسی و ایستگاه خط آهن در بستان آباد موجب شده که سرمایه گذاری با این بزرگی به خاطر ایستگاه معطل بماند.

وی با اشاره به عزم دولت برای اتمام خط آهن میانه - تبریز به رغم دشواری های مالی گفت: برای تکمیل این طرح 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

پورمحمدی تشریح کرد: از مجموع 120 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح 22 میلیارد تومان به صورت نقدی و اوراق اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این طرح از میانه تا بستان آباد 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: میزان پیشرفت فیزیکی طرح از بستان آباد تا تبریز نیز به 82 درصد رسیده است.

خط آهن دوخطه میانه - بستان آباد - تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه آهن تهران - تبریز شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمن چای، بستان آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می شود.

طرح راه آهن میانه تبریز حدود 203 کیلومتر بوده که 132 کیلومتر آن شامل مسیر میانه - بستان آباد و 70 کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است؛ این طرح از سال 1379 آغاز شده است.  

خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز، ادامه راه آهن تهران میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی 5.5 ساعت کاهش می دهد.  

این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن های باری 120 کیلومتر و برای واگن های مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.