آرشیو چهار‌شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۳
شهرستان ها
۷

تخصیص 510 میلیارد ریال اعتبار به بزرگراه تبریز- اهر

تبریز- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص 510 میلیارد ریال اعتبار به بزرگراه تبریز- اهر خبر داد و افزود: این رقم بزودی پرداخت می شود.

محمدباقر نوبخت گفت: برای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز مشکل اعتبار وجود ندارد و این طرح در سال 99 به بهره برداری می رسد.

وی گفت: آزاد راه مهم تبریز- بازرگان (آذربایجان غربی) مشکل سرمایه گذار و پیمانکار ندارد و 37 کیلومتر از مجموع 250 کیلومتر بزرگراه که در حوزه آذربایجان شرقی است در سال 99 به اتمام می رسد.به گفته نوبخت 2 هزار میلیارد ریال اعتبار فاز اول خط دوم مترو تبریز پرداخت می شود و برای خط سوم در بودجه 99 ردیف بودجه مستقل تعریف می شود و خط یک مترو این شهر دهه فجر 98 به بهره برداری می رسد و برای خط دوم از فاز دوم مترو بطول 10 کیلومتر توافق شده و 10 هزار میلیارد ریال از سوی دولت به زودی پرداخت می شود.

وی همچنین خواستار تداوم وامهای سدهای مدنی و شهریار شد و گفت: آبگیری این دو سد که 53 هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده نباید بخاطر اعتبارات درخواستی معطل شود. نوبخت افزود: سد شهریار به 2400 میلیارد ریال نیاز دارد و برای آن 40 هزار میلیارد ریال هزینه شده است. برای سد شهید مدنی نیز 13 هزار میلیارد ریال هزینه شده که به 2460 میلیارد ریال پول نیاز دارد.

فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز، بزرگترین تصفیه خانه کشور خواهد بود که 1 میلیون تبریزی را تحت پوشش قرار می دهد و بخش اول فاز دوم که پیشتر قرار بود خرداد امسال به بهره برداری برسد در آبان سال جاری افتتاح می شود و در صورت وجود پول مورد نیاز فاز دوم آن بطور کامل در خرداد سال 99 افتتاح خواهد شد.