آرشیو چهارشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۳
شهرستان ها
۷

آغاز عملیات اجرایی احداث پایانه صادراتی مرز رسمی سومار

عملیات اجرایی ساخت پایانه صادراتی و مجموعه خدماتی رفاهی مرز رسمی سومار با حضور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

فرماندار گیلانغرب در آیین کلنگ زنی این طرح عمرانی گفت: پایانه صادراتی و مجموعه خدماتی رفاهی و پارکینگ مرز رسمی سومار توسط بخش خصوصی و با 45 میلیارد تومان اعتبار قرار است ظرف مدت یک سال ساخته شود.

کوروش محمودیان اظهار داشت: با احداث این مجموعه شاهد تسهیل در امر صادرات، توسعه زیرساخت ها و افزایش مبادلات تجاری و مرزی و ارتقای شاخص های کیفی بخش مرزی سومار خواهیم بود.

 استاندار کرمانشاه از اختصاص 40 میلیارد تومان اعتبار جدید برای تسریع در عملیات احداث راه مهم گیانغرب به سومار خبر داد و کل اعتبار احداث این مسیر را به طول 44 کیلومتر، 167 میلیارد تومان اعلام کرد و بر لزوم افزایش ماشین آلات راهسازی برای تسریع در عملیات اجرایی آن تاکیدکرد. فرماندار گیلانغرب نیزگفت: با احداث راه دسترسی سومار به گیلانغرب شاهد کاهش مسیر گیلانغرب به سومار به میزان 25 کیلومتر خواهیم بود.

 محمودیان عنوان کرد: جاده سومار به گیلانغرب یک مسیر ترانزیتی است و اهمیت بسیاری در رونق اقتصادی منطقه دارد و نیاز است عملیات احداث آن با سرعت بیشتری انجام شود.

 مرز سومار درفاصله پنج کیلومتری شهر سومار قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب 67 کیلومتر است.

فاصله سومار در نوار مرزی جمهوری اسلامی ایران با شهر مندلی عراق 15 کیلومتر است.

بخش سومار در فاصله 90 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است و با عراق 86 کیلومتر مرز مشترک دارد.

بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاه تر کرده است و اکنون عمده کالا از این معبر به استان های شرقی عراق صادر می شود.