آرشیو چهارشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۳
شهرستان ها
۷

بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به بخش خصوصی واگذار شد

این بیمارستان 500 تختخوابی دهه 70 در مرکز شهر کرج ساخته شد و سهامداران اصلی آن بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و سازمان همیاری شهرداری های استان البرز بودند.

بیمارستان امام خمینی (ره) از 2 سال پیش دچار مشکلات درآمدی شد که کارکنان آن چند بار برای دریافت حقوق و مزایای خود دست به تجمع زدند که در نهایت این بیمارستان به مزایده گذاشته شد.

قیمت کارشناسی پایه برای فروش این بیمارستان 258 میلیارد تومان تعیین شده بود که برنده مزایده آن را 2 میلیارد و 80 میلیون و 800 هزار تومان بیشتر از رقم پیشنهادی خرید. بیمارستان امام خمینی (ره) کرج حدود 2 هفته پیش با بدهی حدود 100 میلیارد تومانی پس از مدتی توقف دوباره فعالیت خود را از سر گرفت.

به گفته وی، کارکنان این بیمارستان 11 ماه طلب حقوق و مزایای معوقه دارند که پرداخت می شود.

به دنبال دولتی شدن تعرفه ها، مطالبات پزشکان به موقع پرداخت نشد که تعدادی از پزشکان طی 2 سال گذشته بیمارستان را ترک کردند و پرسنل نیز دریافتی نداشتند و در نتیجه این بیمارستان هم ورشکست شد.

طی 2 سال گذشته حدود 55 تجمع اعتراضی در این بیمارستان شکل گرفت و بخشی از مطالبات کارکنان پرداخت شد.

این مسئول ادامه داد: تعدادی از کارکنان با 2 ماه حقوق بازنشست شدند که اکنون بیمارستان 335 نفر پرسنل دارد.

 این بیمارستان 110 میلیارد تومان بدهی شامل حدود 25 میلیارد تومان بدهی سنوات گذشته و پرداختی بازنشستگان ،14 و نیم میلیارد تومان مربوط به پزشکان و مابقی مربوط به تجهیزات بسیار مدرن خریداری شده از کشور آلمان، دارد. از هفته گذشته تمام بخش های این بیمارستان خدمات رسانی به بیماران را از سرگرفتند.