آرشیو چهارشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۳
صفحه آخر (جهان)
۱۲

در سایه حملات ائتلاف سعودی

یمنی ها عید ولایت را باشکوه تر از همیشه برگزار کردند

مردم یمن در پایتخت این کشور به مناسبت «عید غدیر خم» به خیابان های صنعا آمدند و «عید ولایت» را در سایه پنجمین سال جنگ سعودی-اماراتی، با شکوه جشن گرفتند.

صدها هزار نفر از مردم یمن در شهر صنعا، روز دوشنبه به مناسبت عید غدیر خم به خیابان آمدند، بزرگترین عید شیعیان را با شکوه تر از همیشه جشن گرفتند. شبکه خبری «المسیره» با پخش تصاویری زنده از تجمع و راهپیمایی مردمی، گزارش داد مردم از سه مسیر به خیابان های صنعا آمدند و «عید ولایت» را که سالروز ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام است، جشن گرفتند. طبق این گزارش، میادین التحریر، پارک الثوره (انقلاب) و میدان «السبعین» (هفتاد) میزبان صدها هزار یمنی بود که پرچم یمن، شعارهای مناسبتی و پارچه نوشته هایی علیه آمریکا در دست داشتند. «حمود عباد» شهردار صنعا در سخنرانی خود، این عید بزرگ را به مردم یمن، رهبر انصارالله و سیاسیون کشورش و همچنین امت اسلامی تبریک گفت و شعرایی در مدح امیرالمومنین شعرخوانی کردند. «عباد» در سخنان خود با تمجید از مردم یمن، تصریح کرد مردم کشورش و همچنین سران آن از جمله عبدالملک بدرالدین الحوثی (رهبر کنونی انصارالله) برای دین خود فداکاری کرده اند.

«سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن هم به همین مناسبت سخنرانی کرد. سید عبدالملک الحوثی روز ولایت و عید غدیر خم را به ملت یمن و مسلمانان جهان تبریک گفت و بر اهمیت احیای مناسبت روز ولایت به عنوان «روز تکمیل دین» تاکید کرد. رهبر جنبش انصارالله یمن این را هم گفت که گرامیداشت روز ولایت اهمیت زیادی دارد، زیرا روز تکمیل دین و کامل شدن نعمت الهی است.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن هم در مراسم جشن روز ولایت در صنعا گفت، آمریکا، کشور های اروپایی و کشور هایی که با اسلام دشمنی می کنند، امکان ندارد که فرهنگ غدیر را بپذیرند. محمدعلی الحوثی تاکید کرد ملت یمن با پایبندی به فرهنگ غدیر، در برابر همه کشور هایی که به یمن تجاوز کردند ایستاد. رئیس کمیته عالی انقلاب یمن افزود:«17 کشور در برابر ملت یمن بودند و ائتلاف این کشور ها در حال فروپاشی است و فقط یک یا دو کشور از آنها باقی مانده است و به اذن خداوند بر آنها هم غلبه خواهیم کرد.»

گفتنی است، بخش قابل توجهی از مردم یمن، زیدی هستند.