آرشیو چهارشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۶۱
سیاست: داخلی/خارجی
۲

خبر

انتصاب رئیس موسسه دائره المعارف فقه اسلامی بر اساس مذهب اهل بیت(ع) از سوی رهبر انقلاب صورت گرفت

حضرت آیت الله خامنه ای در حکمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسن نظری را به ریاست موسسه دائر ه المعارف فقه اسلامی بر اساس مذهب اهل بیت(ع) منصوب کردند.  متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب مستطاب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ حسن نظری دام اعزازه

درگذشت ریاست فقید دائره المعارف فقه اسلامی براساس مذهب اهل بیت(ع) مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حائری، ضایعه ای است که با تفضلات الهی امیدواریم جبران گردد و این جریان عظیم علمی به افاضات و برکات خود ادامه دهد. بدین منظور جناب عالی را که بحمدا... از نصاب علمی مطلوب و شایستگی اخلاقی و مدیریتی برخوردارید به ریاست این موسسه مبارک منصوب می کنم. انتظار می رود که با استفاده از همکاری فضلای برجسته و محقق که بحمدا... شایستگی خود را در آن موسسه اثبات کرده اند به تداوم برکات این شجره طیبه اهتمام ورزید و با رعایت انضباط در مقررات گوناگون، سلامت و نزاهت آن مرکز علمی را تامین نمائید. توفیق جنابعالی و همکارانتان را از خداوند متعال مسالت می نمایم.

سیدعلی خامنه ای / 29 مرداد 1398

موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم، حضرت آیت الله خامنه ای با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک هزار و هفتاد نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضاییه به مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم در نامه ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک هزار و هفتاد نفر از محکومان را که پرونده های عفو آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده و واجد شرایط لازم تشخیص داده شده اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند 11 از اصل 110 قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیت الله خامنه ای قرار گرفت.