آرشیو چهارشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۶۱
ورزش
۴

ترکیب احتمالی خط حمله پرسپولیس برای آغاز فصل جدید مشخص شد

سرخ تند و تیز !

سعید اکبری

 گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برای نخستین دیدار تیمش در فصل نوزدهم برنامه های تاکتیکی متفاوتی در سر دارد. او قصد دارد از ترکیب و سیستم جدیدی نسبت به چهار فصل گذشته در پرسپولیس استفاده کند

و از این رو باید منتظر یک تیم نو و تازه باشیم. برای بازی اول برابر پارس جنوبی جم که عصر فردا در ورزشگاه آزادی و به میزبانی سرخپوشان برگزار می شود، کالدرون قصد دارد با یک مهاجم هدف، دو  وینگر، دو هافبک بازی ساز و یک هافبک میانی تیمش را راهی میدان کند.

برای این دیدار، علی علیپور در پیشانی خط حمله قرار می گیرد و مهدی ترابی و فرشاد احمدزاده در دو سمتش بازی خواهند کرد. احمد نوراللهی در سمت راست و وحید امیری نیز در سمت چپ، هافبک های پرسپولیس هستند تا یک ترکیب کاملا هجومی را شاهد باشیم.

نکته مهم در مورد تفکرات کالدرون، اعتقاد ویژه او به علیپور است. مهاجم جوان و شمالی سرخپوشان که طی دو فصل اخیر، بهترین گلزن تیم شان بوده و از این رو، کالدرون نمی تواند به سادگی از کنار شایستگی هایش عبور کند به خصوص که علیپور در بازی های تدارکاتی موفق شد یکی از بهترین های تیم لقب بگیرد و همواره جزو گلزن ترین و آماده ترین ها بود.

بازیکن دیگری که همواره در این مدت مورد توجه کادر فنی قرار داشت، وحید امیری بود. بازیکنی که می تواند در پست هافبک، مهاجم و وینگر بازی کند و در گلزنی و البته پرسینگ، مهره مهمی به شمار می آید. کالدرون بارها به تعریف و تمجید از عملکرد این بازیکن پرداخته و معتقد است با حضور امیری، کار تیم برای رسیدن به ترکیب آرمانی خود، راحت تر است. در تمرینات اخیر، امیری به عنوان هافبک پشت مهاجمان به کار گرفته شده و از دروازه دور است، ولی این بازیکن در پست جدیدش نیز، تمرینات موفقی را سپری کرده و از این رو، کالدرون می خواهد با امیری، اتفاق تازه ای را در ترکیب این فصل سرخپوشان رقم بزند.