آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۷۱۳۸
فرهنگی
۶

تلگراف خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سیزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران گفت: «منطقه ارسباران ظرفیتی عظیم و سرمایه ای تمام نشدنی دارد که جشنواره هایی چون تئاتر کوتاه ارسباران می تواند در شناساندن تاریخ و فرهنگ این منطقه و رشد و شکوفایی آن تاثیر گذار باشد.»

کنسرت «چیروک» با حضور ارسلان، اردوان، اردشیر و ارژنگ کامکار و به خوانندگی شاهرخ هدایتی، پنجشنبه 31 مرداد 1398 برگزار می شود. این کنسرت با عنوان «چیروک» به معنی داستان، با آثاری از ساخته های ارسلان، اردوان و اردشیر کامکار اجرا می شود.

نمایشنامه «تاجماه» به نویسندگی فریده فرجام به نفع سیلزدگان خوانده می شود.این نخستین نمایشنامه ای است که در رپرتوار نمایشنامه خوانی گروه تئاتر گیتی به کارگردانی روح الله جعفری در حمایت از مردم سیلزده شهر معمولان، خوانده می شود.

جشنواره ملی کهن آواهای تنبور و موسیقی مناطق کردنشین وارد سومین سال برگزاری خود شد و قرار است سومین دوره آن 31 مرداد و اول شهریور در روستای «بان زلان» شهرستان دالاهو برگزار شود.

ابراهیم حصاری دبیر سومین جشنواره فیلم کوتاه موج کیش، بهنام بهزادی، هومن بهمنش، نرگس آبیار، آرین وزیر دفتری و پگاه آهنگرانی را به عنوان اعضای هیات داوران جشنواره فیلم موج کیش معرفی کرد.این دوره از جشنواره از تاریخ 5 تا 7 شهریورماه 1398 در جزیره کیش برگزار می شود.

علیرضا طلیسچی خواننده موسیقی پاپ، دویستمین سانس کنسرت هایش را شامگاه عید غدیر در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار کرد.

بخش نوازندگی سه تار سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان روز سه شنبه بیست و نهم مرداد در تالار رودکی تهران با حضور هنرمندان شرکت کننده برگزار شد.

دهمین دوره جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان با 90 اجرا در هشت نقطه این شهر شامگاه سه شنبه با برپایی مراسم اختتامیه و معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

شکرخدا گودرزی مدیرعامل خانه موزه انتظامی با اشاره به بازسازی و نزدیک کردن فضای این مکان به زیست و شخصیت زنده یاد عزت الله انتظامی از صدور پروانه فعالیت این خانه از سوی سازمان میراث فرهنگی خبر داد.

دیوید اویلو بازیگر انگلیسی فیلم «سلما» درحال مذاکره است تا به فیلم بی عنوان جورج کلونی برای شبکه نت فلیکس ملحق شود. این فیلم اقتباسی از رمان لیلی بروکس-دالتون با عنوان «صبح به خیر، نیمه شب» است که سال 2016 منتشر شد.