آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۴۶۸۶
فرهنگ و هنر
۱۴

کوتاه از فرهنگ و هنر

 نمایشگاه عکس «جنگ خاموش» که شامل عکس هایی از سیدمهدی حسینی درباره تحریم های دارو و دلالان دارویی در کشور است، فردا، جمعه ساعت 17 در خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود.  مجموعه حاضر سعی دارد نه تنها زندگی بیماران و دردها و رنج های نهانشان را به تصویر بکشد؛ بلکه قصد دارد به جریان های اجتماعی ایران نیز توجه داشته باشد. معضلات اجتماعی که تنها یکی از جنگ های خاموش جامعه ما در سال های گذشته است. این نمایشگاه تا 30 شهریور در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران برپاست.

 جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «360 درجه» فردا جمعه به بررسی پرونده مدیران فاسد می پردازد. برنامه این هفته «360 درجه» مروری بر اتفاقات چند ماه اخیر قوه قضائیه از جمله تغییر ریاست آن دارد و عملکرد آن را مورد بررسی قرار می دهد. «360 درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه های مهم هر هفته با تهیه کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت اللهی، جمعه ها ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما پخش می شود.

 نمایشگاه آثار نقاشی فاطمه دیواندری با عنوان «رستا» از فردا جمعه اول شهریورماه در گالری کاما آغاز به کار می کند. دیواندری در تازه ترین مجموعه نقاشی خود آثاری را به نمایش درمی آورد که در سال های 2018 و 2019 تحت تاثیر سفر به قونیه خلق کرده است. در این نمایشگاه 13 اثر نقاشی از این هنرمند با تکنیک اکریلیک به نمایش درخواهد آمد. نمایشگاه «رستا» تا 7 شهریورماه در گالری کاما برپاست و علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به خیابان پاسداران، گلستان دهم، پلاک 44 طبقه دوم مراجعه کنند.

 حامد محمدی که کارگردانی و نویسندگی فیلم های سینمایی «اکسیدان»، «چهارانگشت» و نویسندگی فیلم های «طلا و مس» و «حوض نقاشی» را بر عهده داشته با یک سریال به شبکه نمایش خانگی می آید؛ این سریال «قبله عالم» نام دارد و اولین تجربه محمدی برای حضور در شبکه نمایش خانگی است. «قبله عالم» را که در مراحل پیش تولید به سر می برد حامد محمدی کارگردانی می کند و سرویس وی او دی فیلیمو نیز سرمایه گذاری آن را برعهده دارد. این سریال که فیلمنامه آن براساس طرحی از حامد محمدی نوشته شده است به تهیه کنندگی موسسه نمایش گستران تولید خود را پشت سر خواهد گذاشت.