آرشیو پنج‌شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۴
حوادث
۱۰

انهدام 45 باند سرقت حرفه ای در پایتخت

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 188 سارق حرفه ای و سابقه دار در قالب چهل و پنج باند خبر داد.

به گزارش پلیس پایتخت، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای سومین مرحله از طرح کاشف و برخورد با سارقان حرفه ای، سابقه دار و باندی با اشاره به بازداشت 188 سارق حرفه ای و سابقه دار اظهار داشت: این سارقان در قالب 45 باند اقدام به زورگیری، گوشی قاپی، سرقت به عنف و سرقت از خودرو و منازل می کردند.

رحیمی گفت: سارقان بازداشت شده در طرح کاشف تا شب گذشته به 2 هزار و 400 فقره سرقت اعتراف کرده اند.

وی افزود: به طور میانگین 70 تا 80 درصد اموال مسروقه مکشوفه به مالباختگان تحویل می شود؛ مابقی اموال نیز یا توسط سارقان به فروش رسیده یا دسترسی به آن وجود ندارد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اعلام اینکه 56 درصد از سارقان بازداشت شده در طرح کاشف سابقه دار هستند به طرح صاعقه یک اشاره کرد و افزود: طرح صاعقه به منظور برخورد با موتورسیکلت سوارانی که اقدام به موبایل قاپی و کیف قاپی می کنند، با بهره گیری از 500 موتورسوار پلیس به صورت نامحسوس به اجرا درآمد و تلاش پلیس این است که  این طرح چندین بار در هر ماه اجرا شود.

وی گفت: در مرحله نخست طرح صاعقه 171 نفر بازداشت شدند که71 نفر از آنها سارق بوده و مابقی مظنون به سرقت هستند؛ همچنین این افراد تاکنون به هزار و 200 فقره قاپ زنی اعتراف کرده و از آنها 123 دستگاه تلفن همراه مسروقه و 71 موتورسیکلت پلاک مخدوش که با آن سرقت انجام می دادند، کشف و ضبط شد.

رحیمی با اشاره به اینکه حدود 20 تا 30 درصد مجرمان بازداشت شده در طرح های پلیس تهران بزرگ، مالخران هستند که بعضا خود مالخرها علاوه بر مالخری مرتکب سرقت نیز می شوند، ادامه داد: در دو ماه گذشته افزایش وقوع سرقت از 9 درصد به پنج درصد رسیده است که در مدت مذکور 13 درصد نیز افزایش کشفیات سرقت را داشته ایم.  

وی در واکنش به انتشار فیلمی مبنی بر آزار و اذیت سگ ها در فضای مجازی گفت: پلیس حامی صیانت از حقوق حیوانات بوده و با افرادی که اقدام به حیوان آزاری می کنند، برخورد می کند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه فیلم مربوط به آزار سگ ها مربوط به چند سال گذشته بود، خاطرنشان کرد: منتشرکننده این فیلم باعث تشویش اذهان عمومی شده و بزودی بازداشت می شود.