آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۴
حوادث
۱۰

نجات 33 نفر از حریق توسط آتش نشانان تهران

آتش نشانان تهران در جریان عملیات مقابله با آتش سوزی زیرزمین یک ساختمان 5 طبقه مسکونی، 33 نفر از ساکنان را از میان دود و آتش به سلامت نجات دادند.

به گزارش پایگاه خبری 125، حوالی ساعت 16:30 دقیقه عصر روز سه شنبه زمانی که زنگ ایستگاه های 3 و 99 و گروه امداد و نجات 2 این سازمان از سوی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بصدا درآمد، آتش نشانان بهمراه نردبان هیدرولیکی و تشک نجات برای امدادرسانی به ساکنان گرفتار شده عازم میدان خراسان، روبروی مسجد لرزاده شدند.

محمدرضا خضری پور افسر آماده منطقه 8 عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: آتش سوزی در طبقه منفی یک ساختمان پنج طبقه مسکونی اتفاق افتاد که منجر به رعب و وحشت و نیزمحبوس شدن شماری ازساکنان درداخل واحدهای خود شد.

خضری پور اضافه کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز ساختمان و تقسیم شدن به سه تیم، به طورهمزمان وارد ساختمان و نیز محل وقوع آتش سوزی در طبقه منفی یک شده و مشغول خارج کردن ساکنان گرفتار در میان دود شدند.

وی تصریح کرد: در این حادثه، طبقه منفی یک این ساختمان به مساحت حدود 120 متر مربع که از آن برای برگزاری مراسم جشن و مذهبی استفاده می شد، به دلیل آتش گرفتن پنل کولر گازی و ریختن شراره های آتش بر روی مبل و شعله ور شدن آن، به یکباره آتش سوزی شروع شد و شعله های آتش به لوازم دیگر گسترش پیدا کرد.

این فرمانده آتش نشانی در ادامه اظهار داشت: نیروهای آتش نشانی به محض حضور در محل آتش سوزی در حالیکه ماسک های تنفسی بر چهره داشتند بسرعت به مبارزه با شعله های آتش پرداخته و از پیشروی آن جلوگیری و آتش را قبل از سرایت به اطراف بسرعت مهار و خاموش کردند.

خضری پور اضافه کرد: همزمان گروه نجات آتش نشانی نیز وارد طبقات شده و تعداد 33 نفر از ساکنان از جمله یک دختر بچه 4 ساله را از داخل واحدهای آنان و از میان دود، سالم به بیرون از ساختمان هدایت کردند.

وی با اعلام این که خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیب جانی نرسید، تاکید کرد: تحقیقات بیشتر در خصوص علل بروز این حادثه و نیز خسارات وارده هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست انجام است.