آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۴
حوادث
۱۰

مصرف مواد مخدر در کشور روزانه 10 قربانی می گیرد

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با هشدار نسبت به ورود ماده مخدر شیشه جدید از افغانستان به ایران ،گفت: مصرف مواد مخدر در کشور روزانه 10 قربانی می گیرد.

به گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، سعید منتظرالمهدی روز گذشته در سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد، اظهار داشت: سالانه 450 هزار نفر و در ایران روزانه 10 نفر به سبب مصرف موادمخدر جان خود را از دست می دهند.

منتظرالمهدی با رتبه بندی مصرف مواد مخدر گفت: تریاک با 67 درصد و بعد از آن حشیش و گل و... با 12 درصد و شیشه 8 درصد و هروئین 4 درصد از مصرف موادمخدر را به خود اختصاص داده اند.

وی با هشدارجدی نسبت به تولید شیشه جدیدی که در افغانستان کشت می شود ،تصریح کرد: به دلیل 10 سال مبارزه بی امان و برخورد با آشپزخانه های تولید شیشه توسط پلیس مقام استفاده شیشه از رتبه دوم پایین آمده و امروز در رده سوم و چهارم نشسته است.

منتظرالمهدی با اعلام اینکه 9 هزار مرکز درمان های سرپایی در کشور داریم و کماکان متادون حرف اول را در زمینه ترک اعتیاد می زند و همچنان ایران حرف اول را در زمینه درمان اعتیاد می زند، افزود: 70 درصد موادمخدر در همان مرزهای شرقی کشف می شود و به کوچه و خیابان های ایران نمی رسد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه طی دو دهه اخیر شاهد افزایش 3 هزار و 300 درصدی تولید تریاک و زمین کشت در افغانستان بودیم،گفت: بالغ بر 450 میلیون نفر در دنیا مصرف کننده مواد مخدر هستند که سالیانه 450 هزار نفر به سبب سوء مصرف مواد مخدر در دنیا و در ایران روزانه 10 نفر جان خود را از دست می دهند و به عبارتی در سال 36 هزار و 600 نفر جان خود را از دست می دهند.