آرشیو شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۵
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* اقدامات قاطع آیت الله رئیسی در دستگاه قضایی یادآور فداکاری های شهیدان بهشتی، قدوسی، ربانی املشی رحمت الله علیهم است. ان شاءالله که چنین روندی تداوم داشته باشد و ملت طعم شیرین عدالت را هر روز بیش از قبل حس کنند.

زاهد - رشت

* افراد و روزنامه هایی که توزیع ابهام آور 18 میلیارد دلار را از جیب ملت همراه با ایجاد رانت برای مفسدان اقتصادی، تصمیم عادی یک دولت تلقی می کنند و آن را ریسک مدیریتی متداول در جهان می دانند آیا حاضرند 18 ریال از جیب مبارکشان را اینچنین توزیع کنند؟!

2977—0933

* از دستگاه قضایی درخواست می شود عوامل زمینه ساز اختلاس و غارت اموال بیت المال را شناسایی نمایند تا این همه وقت قضات و مردم در تعقیب پرونده های مفاسد اقتصادی که معلول آن زمینه سازی هاست صرف نشود و علاوه بر این از تکرار آنها جلوگیری شود.

جلالی - مشهد

* به تمامی ایرانی ها وصیت و سفارش می کنم به فرزندان خویش وصیت نمایند تا نفرت و کینه انگلیس خبیث را نسل اندر نسل در دل های خود داشته باشند که چه جنایت و ظلم هایی در حق تمامی کشورهای اسلامی منطقه و قتل و غارت آنها به ایفای نقش پرداخته است و ظلم امروز هندی ها به کشمیری ها نیز از دستپخت های همین انگلیس خبیث پیر استعمار است.

علیمردانی

* از شورای محترم نگهبان انتظار می رود تمامی کسانی که در افطاری های سفارت پیر استعمار انگلیس خبیث حضور داشته اند را رد صلاحیت نماید. کسانی که مهمان سر سفره شیطانند هیچ گاه توفیق خدمت به ملت را نخواهند داشت.

شکیبا

* پای درد دل دختر روستایی نشسته بودم که اظهار می کرد برخی متمولان تهرانی به روستای ما آمده و با خرید چند هکتاری زمین هم به ساخت و ساز ویلا مشغولند و هم به ترویج بی بند و باری اخلاقی آنها از ما می خواهند همانند زمان رضا خان ملعون کشف حجاب کنیم! زمین مان را تصاحب کرده اند دین مان را هم می خواهند بدزدند. چرا اجازه داده می شود که زمین کشاورزان روستاها به ثمن بخس فروخته و به برج و ویلا تبدیل شود و فرهنگ مردم را تغییر دهند؟!

چناری

* شرکت های دارویی گیاهی به رغم وجود مواد اولیه داخلی، همچنان در حال افزایش بی رویه قیمت هاست. یک بسته 7 عددی پلیسیوم 22100 تومان، پروستات باریج 31000 تومان و... آیا نظارتی بر این شرکت ها وجود دارد؟

9451—0990

* دو سال است که مسئولان آموزش و پرورش برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان امروز و فردا می کنند. با این تورم و گرانی واقعا صبر و تحمل ما هم حدی دارد... اگر ناتوان از پرداخت هستند چرا قول دادند؟

خلیلی - بازنشسته

* از دستگاه قضا درخواست می شود به موضوع تغییر طرح زوج و فرد و اجحاف به قشر ضعیف جامعه و به نفع قشر مرفه هم ورود نماید و جلوی تبعیض ها را بگیرد.

0594—0912

* از شروع به کار دولت تدبیر، یارانه من که از قشر ضعیف جامعه هستم قطع شده است. طی این 6 سال هر کاری از دستم برآمده انجام داده ام فقط با یک جمله مواجه شده ام: «سایت بسته است» اگر از نورچشمی ها و امور مربوط آنها هم بود همین جمله را به او هم می گفتند؟

1728—0916

* گاردریل هایی در برخی خیابان ها نصب شده که قرار است دوچرخه سواران در آن دوچرخه سواری ایمنی داشته باشند اما نبود زیرساخت لازم و عدم استاندارد خیابان ها باعث شده اغلب شاهد ترافیک سنگین در این مسیرها باشیم و در مدت زمان طولانی که در ترافیک مانده اید، حتی یک دوچرخه سوار هم از آن مسیر ویژه عبور نمی کند!

3885—-021

* گاهی بلندگوهای قطار مترو نام ایستگاه ها را اعلام نمی کند و این باعث سردرگمی برخی از مسافرین می شود. از مسئولین مترو درخواست دارم برای رفع مشکل اقدام کنند.

2703—-021

* در برخی از قبوض پول بیمه کسر می شود اما تا به حال هیچ مشترکی که بابت بروز اتفاق متحمل خسارت شده است نتوانسته از این بیمه استفاده کند. پس آنچه تحت این عنوان در قبض ها درج و از مشترکین دریافت می کنند به چه کار می آید؟

9715—-021

* یکی از راه هایی که می تواند در کاهش قیمت کالاها موثر باشد حمل ونقل آسان و ارزان کالا از کارخانه یا گمرک به دست مصرف کننده است، دولت در طی 6 سال گذشته توجه کمی به حمل ونقل ریلی و جاده ای کرد و تنها دستاوردش خرید 3 فروند هواپیمای مرجوعی دیگر کشورها بود.

3767—0919

* مسئولان فرهنگی سری به شهر توریستی سرعین بزنند و اوضاع نابهنجار آنجا را از نزدیک ببینند و فکری برای آن بکنند.

9438—0912

* نقدینگی در اختیار بانک هاست و دولت به جای فشار روی مردم عادی جامعه به بهانه کم کردن نقدینگی بهتر است از بانک ها بپرسد که چرا پول ها را به چرخه اقتصادی کشور باز نمی گردانند؟!

0323—0903

* برای پیشرفت رشد علمی، صنعتی و پزشکی کشور باید برجام را آتش بزنند چون برجام عاملی در توقف رشد علمی کشور شده است و با خروج از برجام می توان به رشد در همه زمینه ها امیدوار بود. از زمان آغاز مذاکرات هسته ای کشور وارد رکود شدید حتی در حوزه علمی شده است.

7472—-021

* کشوری که خودروهای جنگی کاملا بومی می سازد چرا باید در صنعت خودروسازی اش حتی پیچ و مهره های خودروهای تولید داخل از کشوری دیگر وارد شود و در کارخانه های خودروسازی فقط مونتاژکاری صورت گیرد؟!

برسام

* فوق پیشرفته ترین پهپادهای جاسوسی آمریکا به دست فرزندان ایران اسلامی یا سالم به زمین نشسته اند و یا در آسمان ساقط شدن، قدرت راداری کشورمان باعث افزایش دقت، تشخیص و هدایت موشک های بومی شده است به همین دلیل است که دشمنان هوس تجاوز به آسمان ایران را نمی کنند.

8797—0813

* زبان رسمی کشور زبان فارسی است و زبان دیگر اقوام ایرانی نشان از فرهنگ غنی در جای جای این مرز و بوم است، سال هاست در کنار این تنوع با شکوه فرهنگی تمام اقوام ایرانی در کنار هم و متحدانه از تمامیت ارضی کشور محافظت کرده اند لذا بهتر است دشمنان بدانند که این بصیرت ملت ایران بوده که در طی این سالیان اجازه نداده فتنه های دشمن جان بگیرد.

فشنگچی

* با توجه به نقدینگی عظیمی که در اختیار بانک هاست، حذف چهار صفر از پول ملی باعث افزایش ثروت بانک ها می شود، عملا سود حاصل از حذف چهار صفر در جیب دولت و بانک هاست و تاثیر مثبتی بر سفره مردم ندارد بلکه شکاف طبقاتی در جامعه را بیشتر از گذشته می کند!

2914—0912