آرشیو شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۵
اخبار کشور
۳

امام جمعه قم: صداوسیما خاکریز اصلی مقابله با تهاجم فرهنگی است

امام جمعه قم گفت: دشمنان با نظام هایی که باورهای دینی داشته باشند، به شدت مخالف اند و با همه ابزارها در پی براندازی چنین نظام هایی هستند.

قم- خبرنگار کیهان: آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های نمازجمعه قم که با حضور پرشور مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: قرآن مجید با توجه به خوی ضدیت مشرکین با جوامع دینی از مسلمانان خواسته است در هرگونه تعامل با مشرکین و مستکبرین نهایت دقت را کرده و همه جوانب را مراعات کنند.

وی افزود: تا وقتی مستکبرین خوی استکباری خود را حفظ کرده اند، باید با آنها سرسختانه مقابله کرد تا مجبور به عقب نشینی از آن روحیه شوند زیرا خداوند آنها را در قرآن تجاوزگران بزرگ نامیده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه به سخنان و هشدارهای رهبر معظم انقلاب در جمع هیئت دولت در مورد لزوم دفاع از حرمت و حریم حجاب، تصریح کرد: دشمن همه توان خود را علیه حجاب و عفاف به کار گرفته است و با شبهه افکنی در این حوزه تلاش می کند که حجاب و عفاف را که زیربنای جامعه اسلامی است، تخریب و زمینه براندازی دینی را فراهم کند. وی اظهار داشت: دشمن از طریق ترویج هوس ها فرهنگ را هدف قرار داده است.

خطیب جمعه قم صدا و سیما را خاکریز اصلی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن عنوان کرد و گفت: همه نهادها و موسسات فرهنگی و همه ارکان نظام باید نسبت به این موضوع با حساسیت کامل برخورد کنند.

آیت الله سعیدی در بخش دیگری از خطبه های نماز، آغاز هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه دولت فعلی 6 سال از  فرصت خدمت رسانی اش سپری شده است، اظهار داشت: دولتمردان در دو سال باقی مانده تلاش خود را چند برابر کرده تا اقدامات خود را به ثمر برسانند.

وی همچنین روز پزشک را گرامی داشت و گفت: پزشکان به این شغل به عنوان منبع درآمد نگاه نکنند بلکه آن را فرصتی مغتنم برای خدمت به خلق خدا و عبادت بدانند.

امام جمعه قم در پایان سالروز نزول آیه تطهیر و واقعه مباهله و آیه ولایت را نیز مورد بحث قرار داد و تاکید کرد: این مناسبت ها فرصت ارزشمندی است تا عبرت های امت اسلام و درس های تاریخ را مرور و جلوه های اکمال مذهب تشیع را بیان و ترویج کرد.