آرشیو شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۵
شهرستان ها
۷

بالغ بر 18 هزار طرح استانی در دست اجرا است

معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور گفت: هم اکنون 2 هزار و 788 طرح ملی و 18 هزار و 860 طرح استانی در دست اجرا است.

 مهدی جمالی نژاد، در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح امام حسین (ع) شهر کرمانشاه افزود: در مجموع 78 هزار و 444 پروژه عمرانی ملی و استانی در کشور فعال است که از این تعداد چهار هزار و 964 پروژه ملی و 73 هزار و 480 پروژه عمرانی استانی است که در مجموع 101 هزار میلیارد تومان اعتبار سهم این پروژه ها می باشد.

وی همچنین از قابلیت واگذاری 2 هزار و 466 طرح عمرانی با اعتبار هزار و 600 میلیارد تومان در سطح کشور خبر داد و گفت: 40 هزار طرح زودبازده و کم هزینه نیز در سطح کشور به منظور تحرک و پویایی بخش عمرانی کشور در دست اقدام است که امیدواریم هفته ای چهار هزار و 500 طرح در هفته به بهره برداری برسد که جهش خوبی در کشور است.

وی به شهرداری ها و دهیاری ها تاکید کرد راه را برای مشارکت بخش خصوصی باز کنند.

جمالی نژاد در ادامه گفت: در استان کرمانشاه 53 طرح عمرانی با 65 میلیارد تومان اعتبار قابل واگذاری است.

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین قول داد در سالجاری 300 میلیارد تومان اعتبار به پروژه قطار شهری کرمانشاه از محل اوراق مشارکت تخصیص یابد و اگر پروژه فعالیتش مطلوب بود سال آینده این اعتبار 2 برابر شود و همچنین تسهیلاتی به پروژه تله کابین شهر کرمانشاه اختصاص دهد.