آرشیو شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۵
شهرستان ها
۷

236 سری کمک جهیزیه در خراسان جنوبی اهدا شد

همزمان با فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، 236 سری کمک جهیزیه به ارزش 708 میلیون ریال به زوج های نیازمند زیر پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی اهدا شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در این ارتباط به هر نوعروس سه میلیون تومان کمک هزینه ازدواج پرداخت می شود.

علی اکبر نخعی افزود: پیگیر هستیم که تا پایان سال جاری کمک هزینه ازدواج نوعروسان به 6 میلیون تومان افزایش یابد و به زوجینی که الان کمک هزینه جهیزیه دریافت کردند، مابه التفاوت پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین به شهرستان ها ابلاغ کردم به نوعروسانی که در مناطق دارای ضریب محرومیت هفت تا 9 زندگی می کنند تا سقف چهار میلیون تومان کمک جهیزیه پرداخت شود.

نخعی گفت: هم اکنون نوعروسی پشت نوبت دریافت کمک جهیزیه نداریم و هر نوعروسی که نسبت به ثبت نام کمک جهیزیه اقدام کند با برگزاری دوره های آموزشی در مدت یک ماه کمک جهیزیه دریافت می کند.

وی با بیان اینکه پرداخت کمک هزینه تامین جهیزیه و ازدواج به نیازمندان جامعه در راستای رفع مشکلات مالی فرزندان مددجوی در شرف ازدواج است، اظهار داشت: این کمک هزینه ها در قالب تامین جهیزیه مددجویی دختران زیرپوشش، هدیه ازدواج پسران مددجو و همچنین کمک به ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت این نهاد انجام می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی عنوان کرد: برای فرهنگ سازی ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد به این افراد نیز کمک هزینه ازدواج پرداخت می شود، سال گذشته به 64 زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان که ازدواج مجدد کردند، به هر نفر حدود سه میلیون تومان کمک هزینه ازدواج پرداخت شد.