آرشیو شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۵
شهرستان ها
۷

3 دانش آموز هرمزگان به المپیاد نانو اعزام شدند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان گفت: سه دانش آموز استان به مرحله نهایی دهمین المپیاد نانو اعزام شدند.

محمد قویدل گفت: «سیده کیانا قریشی» و «آریا فرزانه فرد» از ناحیه یک بندرعباس و «نگین دیگ زاده» از ناحیه 2 بندرعباس جهت شرکت در مرحله نهایی المپیاد نانو عازم تهران شدند.

وی ادامه داد: در مجموع 9 دانش آموز هرمزگانی با کسب رتبه برتر و حد نصاب امتیاز لازم، از مرحله استانی وارد مرحله دوم کشوری دهمین المپیاد نانو شدند که در نهایت سه نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی بیان داشت: در نهایت 30 دانش آموز برتر از سراسر کشور در مرحله نهایی دهمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو برای کسب مدال با هم رقابت می کنند.

این مسئول یادآورشد: مرحله نهایی المپیاد نانو به صورت یک اردوی علمی و عملی از 26 مردادجاری در محل مرکز پژوهش های علمی و صنعتی ایران آغاز شده و تا امروز (دوم شهریورماه) ادامه دارد.

قویدل گفت: باتوجه به اعلام باشگاه نانو، شرکت کنندگان در یک دوره فعالیت آزمایشگاهی، کاربرد فناوری نانو در حوزه تصفیه آب را مورد پژوهش و آزمایش قرار می دهند و نتیجه نهایی آن براساس نمره آزمون کتبی و نظر داوران برای ارائه شفاهی دستاوردهای پروژه های انجام شده تعیین و به برگزیدگان جوایزی اهدا می شود.

وی درپایان بیان داشت: مهم ترین هدف برگزاری المپیاد دانش آموزی نانو، شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی در زمینه این علم نوین است.