آرشیو شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۵
شهرستان ها
۷

فعالیت مجتمع های تفریحی با تابلوی آموزشی و فرهنگی در سواحل دریای خزر

ساری- خبرنگار کیهان: مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: بسیاری از مجتمع های تفریحی با تابلوی آموزشی و فرهنگی در سواحل دریای خزر فعالیت می کنند که فاضلاب هایشان کنترل نمی شد اما اکنون محیط زیست در صورت عدم رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی آنها را به دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در مراسم تجلیل از خبرنگاران مرکز استان مازندران افزود: برای آنهایی که با عدم مدیریت پسماند موجب آلودگی و آسیب محیط زیست و طبیعت می شوند احکام سنگینی صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه شهید سلیمی نکا حدود 4 دهه از مازوت بی کیفیت برای تولید برق استفاده می کرد گفت: با پیگیری هایی که انجام شده اکنون 80 درصد سوخت مصرفی این نیروگاه را گاز تشکیل می دهد و این بدین معنا نیست که گاز آلودگی ندارد بلکه کنترل آلودگی گاز آسانتر است.

وی اظهار کرد باید همه سیستم های رفع آلودگی در این نیروگاه نصب شود و از این به بعد فقط در شرایط اضطراری می تواند از مازوت استفاده کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: خیلی ها به بهانه گردشگری طمع دست یازی و گاهی هم به نام توسعه قصد تخریب طبیعت را دارند و ما با این افراد مقتدرانه برخورد خواهیم کرد.

مدیرکل محیط زیست در ادامه تصریح کرد: پس از حادثه سیل افرادی سودجو اقدام به قطع درختان حاشیه رودخانه ها کردند که بنا به دستور استاندار دیگر کسی بدون اخذ مجوز از محیط زیست حق قطع درختان حاشیه رودخانه را ندارند.

وی افزود: کسی حق ندارد به بهانه حل مشکل اشتغال، توسعه و تولید، صنایع آلاینده را وارد استان کند تا محبوبیت کسب کند و به قیمت نابودی طبیعت کشی نباید کسب محبوبیت کند.

وی گفت: قانون بودجه سال 98 جیره غذایی روزانه هر محیط بان را 7300 تومان تعیین کرد که پاسخگوی هزینه یک سوم یک تن ماهی هم نیست. ابراهیمی کاهش ذخایر آبزیان را به دلیل صید غیرمجاز و آلاینده ها دانست و افزود: برای زباله سوز نوشهر 25 میلیارد تومان اعتبار تامین شد و بخشی از اعتبارات زباله سوزی هم تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: زباله های عفونی دستگاه های کم خطر و خطرساز در سه نقطه استان جانمایی شده است.