آرشیو شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۴۴۴۶
سیاست
۴

خبر

اداره هیات امنایی صدا و سیما منافاتی با قانون اساسی ندارد

مهدی شیخ، عضو اصلاح طلب کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: «طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما چندین ویژگی دارد که نخستین ویژگی آن حفظ نظام ریاستی سازمان صدا و سیما بر اساس قانون اساسی است. ویژگی بعدی این طرح تعریف هیات امنا و اداره سازمان به صورت هیات امنایی آن هم به انتخاب مقام معظم رهبری است که این مساله هیچ منافاتی با ریاستی بودن صدا و سیما و قانون اساسی ندارد.»

به گزارش خانه ملت؛ او افزود: «هیات امنا وظیفه سیاستگذاری دارد و برنامه های کلان سازمان را طرح ریزی می کند و به نوعی نقش شورای سیاستگذاری در سازمان صدا و سیما خواهد داشت. یکی از نکات مهم این طرح تقویت شورای نظارت بر صدا و سیما است. شورای نظارت در شرایط فعلی نظارتی استدلالی دارد و از نفوذ چندانی برخوردار نیست که در این طرح علاوه بر گزارش هایی که به اطلاع شورای نظارت بر صدا و سیما می ‎رسد، صدا و سیما باید پاسخگو و عامل احکام شورای نظارت هم باشد.»

بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه تابعیت در کمیسیون قضایی

سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده اصلاح طلب تهران در مجلس گفت: «با توجه به اینکه مجددا شورای نگهبان به لایحه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان متولد شده از مادران ایرانی، ایراد گرفته بود ایرادات آن به کمیسیون قضایی رسیده و در دستور هفته قرار دارد.

به گزارش فارس؛ او افزود: «دستور هفتگی هفته آینده کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی است. ما امیدواریم دوباره از طریق گفت وگو و رایزنی با شورای نگهبان بتوانیم این ایرادات برطرف شده و مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار گرفته و تصویب و ابلاغ شود تا زودتر کودکان زیادی که اکنون هویت شان مشخص نیست و بلاتکلیف مانده اند به عنوان سرمایه های انسانی تعیین تکلیف شوند که قطعا برای آینده ایران موثر خواهند بود.»