آرشیو شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۹۵۷۱
بین الملل
۱۳

حزب الله عراق: در صورت حمله دوباره به مقرهای نظامی، پاسخ دندان شکن خواهیم داد

حزب الله عراق، در واکنش به حادثه اخیر پایگاه هوایی «بلد» این کشور، تاکید کرد که در صورت تکرار حادثه مشابه، اقدام عملی انجام خواهد داد.

به گزارش گروه بین المللی خبرگزاری فارس، گردان های حزب الله عراق اعلام کردند که به آمریکا در باره فعالیت هایش در عراق از جمله تعرض به مقرهای نیروهای حشد الشعبی هشدار داد.

این گروه  عراقی پنج شنبه (31 مرداد) طی بیانیه ای آمریکا را مسئول حوادث عراق دانست و اعلام کرد: «بعد از پایان مقابله با داعش، آمریکا به مرحله حمله مستقیم به مراکز و مقرهای حشد الشعبی منتقل شده است».به گزارش شبکه تلویزیونی العهد عراق، گردان های حزب الله این کشور تاکید کرد: «ما آمریکا را مسئول حمله به مقرهای نظامی می دانیم و اطلاع داریم که آنها (آمریکایی ها) برای حملات دیگر نیز برنامه ریزی می کنند».

حزب الله عراق گفت که آمریکایی ها در این کشور برخی از «مزدورهای محلی» را به خدمت گرفته اند تا از آنها برای جاسوسی از مقرهای نظامی و ارسال اطلاعات جمع آوری شده به آنها استفاده کنند.

این گروه عراقی که زیر مجموعه سازمان حشد الشعبی قرار داد، احتمال داد که «آمریکایی ها و صهیونیست ها» در آینده دست به انجام حملاتی به عتبات عالیات و شخصیت های ملی معروف بزنند.حزب الله در این بیانیه «آخرین هشدار» را به آمریکا صادر و تاکید کرد که هرگونه حمله و تعرض جدید به مقرهای عراقی، «پاسخ دندان شکن» حشد الشعبی را در پی خواهد داشت.

بعد از آنکه پایگاه هوایی بلد عراق (واقع در استان صلاح الدین) دچار حریق شد و بر اثر این حریق چند انفجار قوی رخ داد، برخی از رسانه ها و مقامات عراقی، منشا این حادثه را خارجی اعلام کردند.