آرشیو شنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۵
حوادث
۱۰

توضیح رئیس دادگستری گلستان درخصوص اتهام کارکنان اداره غله و سیلوی گنبد

رئیس دادگستری کل استان گلستان گفت که رسیدگی به اتهام و میزان جرم احتمالی مدیر و کارکنان اداره غله و سیلوی گنبدکاووس نیازمند بررسی بیشتر کارشناسان و ماموران ذی ربط است.

هادی هاشمیان، در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: آن دسته از کارکنان اداره غله و سیلوی گنبدکاووس که دستگیر شده اند با قرار صادره در بازداشت موقت هستند و طرح مطالبی مبنی بر آزادی آنان تا زمان تشکیل جلسات دادگاه صحت ندارد. روابط عمومی دادگستری استان گلستان از دستگیری مدیر غله و سیلوی گنبدکاووس و تعدادی از کارکنان این اداره به اتهام مشارکت در مخلوط کردن نخاله ها و فضولات حیوانی با گندم های انبار شده خبر داده بود.

رئیس دادگستری گلستان گفت که مشارکت مستقیم این افراد در تخلفات و جرایم صورت گرفته محرز نیست اما آنچه مسلم است سوء مدیریت و نظارت ناکافی مدیر و کارکنان اداره غله و سیلوی گنبد موجب بروز تخلفات گسترده اقتصادی در سطح منطقه شده است.

هاشمیان افزود: کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت و آسیب وارده به چرخه اقتصادی و اجتماعی استان گلستان هستند و به زودی پس از تکمیل مراحل بازجویی و بازپرسی پرونده به دادگاه ارجاع  می شود.

وی با بیان اینکه در این پرونده هنوز مسئله اخلال در نظام اقتصادی محرز نیست و باید بررسی بیشتری صورت گیرد، تصریح کرد: با بررسی انجام شده مشخص شده که نظارتی بر کارهای انجام شده در مجموعه اداره غله و سیلوی گنبد و حمل گندم های تولیدی وجود نداشته است.

رئیس دادگستری گلستان گفت که تاکنون 200 تن از گندم های آلوده در 14 کامیون، یک واحد مرغداری و انبار آن با هزار کیسه نخاله و خاک گندم و فضولات حیوانی شناسایی شده و مرتبطان دستگیر شده اند.

هاشمیان، افزود: شناسایی دیگر اعضای احتمالی این شبکه و برآورد فساد مالی تخلفات و جرایم صورت گرفته همچنان ادامه دارد.