آرشیو یکشنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۵۴۷۶
حوادث
۱۹

نجات معجزه آسای دختر 3 ساله

آتش سوزی ساختمان مسکونی در خیابان خاوران با تلاش آتش نشانان و نجات هشت نفر از ساکنان از میان دود و آتش به خیر گذشت.

به گزارش جام جم،ساعت یک بامداد دیروز زمانی که ساکنان و همسایگان یک ساختمان سه طبقه مسکونی متوجه خروج دود و آتش از طبقه اول شدند به سرعت این حادثه را به سامانه 125 اطلاع رسانی کردند. بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 99 و 113 همراه دو تیم نجات و نردبان هیدرولیکی راهی محل حادثه در خیابان خاوران شدند.

آتش سوزی در طبقه اول این ساختمان به مسدود شدن راه خروج ساکنان و گرفتار شدن آنها منجر شده بود. هشت نفر از ساکنان قبل از رسیدن نیروهای آتش نشانی، از طریق پنجره ها موفق به خروج از ساختمان شده بودند و یک دختر بچه سه ساله را که در محاصره دود قرار گرفته و در یک قدمی مرگ قرار داشت به ناچار از پنجره طبقه دوم به بیرون پرتاب کرده بودند که توسط همسایه های حاضر در کوچه نجات یافت.

رضا مجریانی، معاون عملیات منطقه 8 آتش نشانی در این باره گفت: آتش نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان و کشیدن یک رشته لوله آبدهی، برپا کردن نردبان هیدرولیکی و تقسیم شدن به دو گروه، وارد ساختمان شدند و با مهار آتش سوزی و جلوگیری از پیشروی آن، به جست وجو در طبقات برای نجات محبوسان پرداختند.

وی افزود: آتش نشانان افراد باقیمانده در ساختمان را با استفاده از نردبان، صحیح و سالم به خارج از محل حادثه منتقل کرده و برای معاینه اولیه تحویل عوامل اورژانس دادند.